Az oldal helyes megjelenítéséhez JavaScript szükséges, amit az Ön böngészője jelenleg nem támogat!

 
 

Új, internetes támadási módszer terjedése

 

Számítógépes bűnözők – Európában és most már hazánkban is – egy új módszerrel próbálják meg a banki ügyfelek számláit jogosulatlanul használni. A módszer szerint a számítógépes bűnözők a nem megfelelő védelemmel rendelkező ügyfelek számítógépe, tablet PC-je vagy okostelefonja felett egy kémprogram segítségével átveszik a teljes felügyeletet, miután az ügyfél interneten bejelentkezik az internetbankjába. Mi történik pontosan?

  1. ügyfél bejelentkezik az internetbankba
  2. az adott bank logójával ellátott, adategyeztetésre hivatkozó és az ügyfél türelmét kérő üzenet jelenik meg az ügyfél számítógépének képernyőjén.  DE míg az ügyfél várakozik, a háttérben jogosulatlan pénzátutalásokat kezdeményeznek az ügyfél számlájának terhére.

A támadások azonban kellő odafigyeléssel és megfelelő védelemmel rendelkező eszközzel elkerülhetők!!!

Mit jelent a számítógép megfelelő védelme? Jogtiszta és biztonsági szempontból folyamatosan frissített operációs rendszert, naprakész vírus és kémprogram védelmi megoldás használatot, tűzfal használatot, stb.). Ezek segítségével megakadályozhatók az ügyfelek kárára történő internetes visszaélések.

Ezért felhívjuk minden internetbanki szolgáltatást használó figyelmét arra, hogy amennyiben az internetbanki szolgáltatás használata során a szokásostól eltérő működést tapasztal, például:

  • adategyeztetésre történő felhívás jelenik meg, amely alatt a szolgáltatást nem tudja használni;
  • az üzenetnek furcsa a nyelvezete, azaz hibás magyar nyelvtani szerkezetű, szóhasználatú,
  • a megszokottól eltérő képernyőelem, beviteli mező jelenik meg,
  • a szokásostól eltérő pl. ismételt SMS kommunikációra történik kísérlet az adott tranzakció hitelesítés során),

azonnal szakítsa meg az internetkapcsolatot az adott weboldallal és vegye fel a kapcsolatot a számlavezető bankjával.

Mit lehet még tenni?

  • Internetbanki műveletek előtt minden esetben győződjön meg arról, hogy valóban bankja weboldalán jár-e! Ezt az adott oldal tanúsítványának ellenőrzésével teheti meg. Ha böngészője tanúsítványhibát jelez, hagyja el az oldalt, és jelezze ezt bankjánál!
  • Fontos, hogy a bankok csak és kizárólag kapcsolattartási adatokra vonatkozó adategyeztetést kérnek honlapjukon vagy internet banki rendszerükben, titkos adatokkal (pl. kártyaadatok, PIN kódok, internetes belépési azonosítók, stb.) kapcsolatos adatokra vonatkozó adategyeztetést nem. Az ilyen kérés szinte bizonyosan csalárd próbálkozás.
  • Javasoljuk továbbá, hogy minden problémás esetben ellenőrizze, illetve szakemberrel ellenőriztesse számítógépét és gondoskodjon a megfelelő vírusvédelmi eszközök alkalmazásáról!

Ha bármilyen gyanús eseményt észlel, kérjük írja meg az eset részleteivel az   e-mail címre!