Lakossági ügyfeleknek útmutató

Hogyan indítható azonnali forint átutalás?

Ha internetbanki vagy mobilalkalmazási szolgáltatást [továbbiakban: George Web, George App] használ, nincs külön teendője, a megszokott módon intézheti átutalásait. Az előírt feltételeknek megfelelő átutalások automatikusan azonnali átutalásként teljesülnek.

Hol intézhető másodlagos számlaazonosító bejelentése?

Számlatulajdonosként George Web vagy George App segítségével jelenthet be e-mail címet vagy mobiltelefonszámot másodlagos számlaazonosítóként. Adóazonosító jel rögzítésére kizárólag bankfiókban van lehetőség.

Rendelkezőként - a számlatulajdonos hozzájárulása mellett - bankfiókban intézheti másodlagos számlaazonosító bejelentését a bankszámla tulajdonosával.

Bankunk azonnal, más pénzintézetek maximum 1 órán belül regisztrálják a másodlagos számlaazonosítót.

Nézze meg, hogyan kezelheti másodlagos számlaazonosítóit George Appon vagy George Weben!

Hogyan indítható fizetési kérelem?

Fizetési kérelem indítására a George Weben keresztül, a Megbízások/Fizetési kérelmek menüpontban van lehetősége.

Fizetési kérelem indításakor tájékoztatást kap George Weben keresztül, ha a fizető fél számláján a fizetési kérelem szolgáltatás nem érhető el.

Felhívjuk a figyelmét, hogy a fizetési kérelem szolgáltatás nem érhető el minden magyarországi banknál. Ha a partner számláján elérhető, nincs akadálya a számlák közötti fizetési kérelmek indításának és fogadásának.

Az Erste Banknál vezetett számlák között nincs akadálya a kérelmek indításának és fogadásának. A Bank biztosítja, hogy a Számlatulajdonos az adott bankszámla tekintetében kedvezményezettként és Fizető félként is a Fizetési Kérelem szolgáltatást igénybe vegye, ha bankszámlája internetbank vagy mobilalkalmazás útján korlátozás nélkül hozzáférhető.

Az azonnali átutalás teljesüléséhez a fizető fél jóváhagyására van szükség, ha a fizető fél bankszámláján a fizetési kérelem szolgáltatás elérhető.

Ha a fizető fél visszautasítja a fizetési kérelmet, arról tájékoztatást kap a George Web felületén, valamint – ha rendelkezik sms szolgáltatási szerződéssel – sms-ben.

A fizetési kérelem szolgáltatás az Erste Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) alapján érhető el.

Hogyan kezelhető a beérkezett fizetési kérelem?

Fizető félként a bankszámlájára érkező fizetési kérelmeket a George Weben keresztül a Fizetési kérelmek/Beérkezett kérelmek menüpontban hagyhatja jóvá vagy utasíthatja vissza a fizetési kérelemben feltüntetett lejárati dátumig.

  • Jóváhagyás esetén a bankszámlája terhére azonnali átutalás teljesül a kedvezményezett részére a fizetési kérelem szerinti összeggel.
  • Visszautasítás esetén a kedvezményezett tájékoztatást kap a fizetési kérelem visszautasításáról.
  • Ha a lejárati időn belül Ön nem rendelkezik, a fizetési kérelem lejár. Lejárt fizetési kérelem alapján azonnali átutalás nem kezdeményezhető.

Milyen feltételekkel indítható fizetési kérelem?

A szolgáltatással kapcsolatos részletszabályokat és díjakat a következő dokumentumok tartalmazzák:

További információk a fizetési kérelemről George Appon vagy George Weben

Az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatások további feltételeit és kondícióit a mindenkor hatályos Lakossági elektronikus csatorna szolgáltatások Hirdetménye valamint a Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Feltételei tartalmazzák.