Hogyan indítható azonnali forint átutalás?
Ha internetbanki szolgáltatást (továbbiakban: NetBank) használ, nincs külön teendője, a megszokott módon – azonosítója és jelszava segítségével – jelentkezhet be, és intézheti átutalásait. Az előírt feltételeknek megfelelő átutalások automatikusan azonnali átutalásként teljesülnek.
Hol intézhető másodlagos számlaazonosító bejelentése?
Számlatulajdonosként NetBank vagy MobilBank alkalmazás segítségével jelenthet be e-mail címet vagy mobiltelefonszámot másodlagos számlaazonosítóként. Adóazonosító jel rögzítésére kizárólag bankfiókban van lehetőség.
Rendelkezőként - a számlatulajdonos hozzájárulása mellett - bankfiókban intézheti másodlagos számlaazonosító bejelentését.
Bankunk azonnal, más pénzintézetek maximum 1 órán belül regisztrálják a másodlagos számlaazonosítót.
Hogyan jelenthető be az Erste NetBankban?
A másodlagos azonosítót a Számlák/Számlák részletes adatai menüpontban tudja rögzíteni. Itt a számlaadatok alatt a Másodlagos számlaazonosító hozzáadása lehetőséget kell választania:

Ezt követően a megnyíló képernyőn tudja kiválasztani, hogy milyen típusú másodlagos számlaazonosítót szeretne megadni.

A sikeres rögzítést követően a másodlagos számlaazonosító megjelenik:

Amennyiben a rögzített azonosítót törölni szeretné, a sor végén megjelenő „kuka” ikonra kattintva teheti meg.
Hogyan tud másodlagos számlaazonosítót bejelenteni az Erste MobilBankban?
Bejelentkezést követően, a kezdőoldalon megérintve egy számlaképet láthatóvá válnak a kapcsolódó számlaadatok.
Az oldalon láthatók a már rögzített azonosítók, továbbá itt van lehetőség új másodlagos számlaazonosító rögzítésére.



Hogyan indítható fizetési kérelem?
Fizetési kérelem indítására a NetBankban, a Megbízások/Fizetési kérelmek menüpontban, a MobilBankban pedig a Fizetési kérelmek menüpontban van lehetősége.
Fizetési kérelem indításakor tájékoztatást kap NetBankon / MobilBankon keresztül, ha a fizető fél számláján a fizetési kérelem szolgáltatás nem érhető el.
A fizetési kérelem szolgáltatás nem érhető el minden magyarországi banknál. Amennyiben a partner számláján elérhető, nincs akadálya a számlák közötti fizetési kérelmek indításának és fogadásának.
Az Erste Banknál vezetett számlák között nincs akadálya a kérelmek indításának és fogadásának. A fizetési kérelem szolgáltatás az Erste Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei (ÁSZF) alapján érhető el. Amennyiben a Számlatulajdonos Bankszámlája Netbank vagy Mobilbank útján korlátozás nélkül hozzáférhető, úgy a Bank az ÁSZF-ben rögzített, a Bank és a Számlatulajdonos között létrejött megállapodás alapján biztosítja, hogy az adott Bankszámla tekintetében kedvezményezettként és Fizető félként is a Fizetési Kérelem szolgáltatást igénybe vegye.
Amennyiben a fizető fél bankszámláján a fizetési kérelem szolgáltatás elérhető, a fizető fél jóváhagyására van szükség az azonnali átutalás teljesüléséhez.
Ha a fizető fél visszautasítja a fizetési kérelmet, arról tájékoztatást kap a NetBank/MobilBank felületén valamint – ha rendelkezik sms szolgáltatási szerződéssel – sms-ben.
Hogyan kezelhető a beérkezett fizetési kérelem?
Fizető félként a bankszámlájára érkező fizetési kérelmeket a NetBank és MobilBank alkalmazásban a Fizetési kérelmek/Beérkezett kérelmek menüpontban hagyhatja jóvá vagy utasíthatja vissza a fizetési kérelemben feltüntetett lejárati dátumig.
- Jóváhagyás esetén a bankszámlája terhére azonnali átutalás teljesül a kedvezményezett részére a fizetési kérelem szerinti összeggel.
- Visszautasítás esetén a kedvezményezett tájékoztatást kap a fizetési kérelem visszautasításáról.
- Amennyiben a lejárati időn belül Ön nem rendelkezik, a fizetési kérelem lejár. Lejárt fizetési kérelem alapján azonnali átutalás nem kezdeményezhető.
Milyen feltételekkel indítható fizetési kérelem?
Vissza a lap tetejéreA szolgáltatással kapcsolatos részletszabályokat és díjakat a következő dokumentumok tartalmazzák:
- Lakossági szolgáltatások esetén: az Erste Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben és a vonatkozó Lakossági Bankszámla és Betéti Hirdetményben találja.
- Vállalkozói, vállalati szolgáltatások esetén: az Erste Vállalati és Mikrovállalati Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben és a vonatkozó Vállalati és Mikrovállalati Hirdetményekben találja.