Lakossági ügyfeleknek

Hogyan indítható azonnali forint átutalás?

Ha internetbanki szolgáltatást (továbbiakban: NetBank) használ, nincs külön teendője, a megszokott módon – azonosítója és jelszava segítségével – jelentkezhet be, és intézheti átutalásait. Az előírt feltételeknek megfelelő átutalások automatikusan azonnali átutalásként teljesülnek.

NetBankban és MobilBank alkalmazásban hol jelenthető be a másodlagos számlaazonosító?

A bankszámla részleteiben van lehetőség az e-mail cím vagy mobiltelefonszám másodlagos számlaazonosítóként történő bejelentésére.

Bankunk azonnal, más pénzintézetek maximum 1 órán belül regisztrálják a másodlagos számlaazonosítót.

Hogyan tudja mindezt az Erste NetBankban megtenni?

A másodlagos azonosítót a Számlák/Számlák részletes adatai menüpontban tudja rögzíteni. Itt a számlaadatok alatt a Másodlagos számlaazonosító hozzáadása lehetőséget kell választania:

Ezt követően a megnyíló képernyőn tudja kiválasztani, hogy milyen típusú másodlagos számlaazonosítót szeretne megadni.

A sikeres rögzítést követően a másodlagos számlaazonosító megjelenik:

Amennyiben a rögzített azonosítót törölni szeretné, a sor végén megjelenő „kuka” ikonra kattintva teheti meg.

Hogyan tudja mindezt az Erste MobilBankban megtenni?

Bejelentkezést követően, a kezdőoldalon megérintve egy számlaképet láthatóvá válnak a kapcsolódó számlaadatok.

Az oldalon láthatók a már rögzített azonosítók, továbbá itt van lehetőség új másodlagos számlaazonosító rögzítésére.

Hogyan indíthatók, kezelhetők a fizetési kérelmek?

Amennyiben NetBankot használ, a Megbízások/Fizetési kérelmek menüpontban indíthat fizetési kérelmet, mobilalkalmazási szolgáltatásban (továbbiakban: MobilBank) pedig a Fizetési kérelmek menüpontban van erre lehetősége.

A fizetési kérelem szolgáltatás nem érhető el minden magyarországi banknál, ám az Erste Banknál vezetett számlák között nincs akadálya a kérelmek indításának és fogadásának.

Ha a fizető fél számláján a fizetési kérelem szolgáltatás nem érhető el, tájékoztatást kap NetBankon /MobilBankon keresztül.

  • Amennyiben a fizető fél bankszámláján a fizetési kérelem szolgáltatás elérhető, a fizető fél jóváhagyására van szükség az azonnali átutalás teljesüléséhez.
  • Amennyiben a fizető fél visszautasítja a fizetési kérelmet, arról Ön tájékoztatást kap a NetBank/MobilBank felületén valamint – ha rendelkezik sms szolgáltatási szerződéssel – sms-ben.

Fizető félként a bankszámlájára érkező fizetési kérelmeket a NetBank és MobilBank alkalmazásban a Fizetési kérelmek/Beérkezett kérelmek menüpontban hagyhatja jóvá vagy utasíthatja vissza a fizetési kérelemben feltüntetett lejárati dátumig.

Jóváhagyás esetén a bankszámlája terhére azonnali átutalás teljesül a kedvezményezett részére a fizetési kérelem szerinti összeggel.

Visszautasítás esetén a kedvezményezett tájékoztatást kap a fizetési kérelem visszautasításáról.

Amennyiben a lejárati időn belül Ön nem rendelkezik, a fizetési kérelem lejár. Lejárt fizetési kérelem alapján azonnali átutalás nem kezdeményezhető.

A szolgáltatással kapcsolatos részletszabályokat és díjakat:

  • Lakossági szolgáltatások esetén: az Erste Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben és a vonatkozó Lakossági Bankszámla és Betéti Hirdetményben találja.
  • Vállalkozói, vállalati szolgáltatások esetén: az Erste Vállalati és Mikrovállalati Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben és a vonatkozó Vállalati és Mikrovállalati Hirdetményekben találja.