Mikrovállalati és vállalati ügyfeleknek

Azonnali forint átutalás a Vállalati Netbankban és az Electra Programban

  • Amennyiben egyetlen átutalási megbízást rögzít, és az átutalás megfelel az azonnali átutalás feltételeinek, automatikusan azonnali átutalásként teljesül.
  • Amennyiben egy időben több átutalási megbízást is rögzít, melyek közül akár több megfelel az azonnali átutalás feltételeinek, kérheti azok azonnali átutalását. Az ilyen tranzakciókat azonnali átutalásként kell megjelölnie az internetbanki szolgáltatás (továbbiakban: Erste Vállalati NetBank), mobilalkalmazási szolgáltatás (továbbiakban: Erste Business MobilBank) vagy az Erste Electra Program felületén található checkboxban.

Vállalati NetBankban, Business MobilBankban, Electra Programban hol jelenthető be a másodlagos számlaazonosító?

A pénzforgalmi számlájához tartozó másodlagos azonosítót beállítani, törölni, módosítani, lekérdezni a NetBank és MobilBank, Electra Információkérés/Másodlagos azonosítók adminisztrációja menüpont alatt lehetséges.

Ha az Electra Programot használja, a program a bejelentkezés során tájékoztatja a további teendőiről, amennyiben ez szükséges. Javasoljuk, hogy mindig a program legfrissebb verzióját használja, mivel folyamatosan dolgozunk a fejlesztésen, és egyes kényelmi szolgáltatások csak a legfrissebb verzióban érhetők el. 

Hogyan indíthatók, kezelhetők a fizetési kérelmek?

  • Fizetési kérelem kizárólag belföldi pénzforgalmi forint számlákról indítható másik belföldi pénzforgalmi forint számlára.
  • Amennyiben fizetési kérelmet indít, azt NetBankban, MobilBankban vagy Electra Programban új megbízásként küldheti el a fizető fél részére.
  • Ha a fizető fél számláján a fizetési kérelem szolgáltatás nem érhető el, tájékoztatást kap NetBankon /MobilBankon/Electra Programon keresztül. Amennyiben a fizető fél bankszámláján a fizetési kérelem szolgáltatás elérhető, a fizető fél a jóváhagyásával készíti elő a fizetési kérelemben szereplő adatokkal a vissza indítható azonnali átutalást.
  • Amennyiben a fizető fél visszautasítja a fizetési kérelmet, arról az indító fél tájékoztatást kap a NetBankon, MobilBankon vagy Electra Programon keresztül az Információkérés/Kimenő Fizetési Kérelmek menüpontba való belépést követően.
  • Amennyiben fizetési kérelmet kap: a pénzforgalmi bankszámlára érkező fizetési kérelmeket a NetBank, MobilBank vagy Electra Program felületén az Információkérés/Bejövő Fizetési Kérelmek menüpontban hagyhatja jóvá vagy utasíthatja vissza a fizetési kérelemben feltüntetett érvényességi időn belül.
  • Jóváhagyás esetén a pénzforgalmi bankszámla terhére azonnali átutalás teljesül a kedvezményezett részére a fizetési kérelem szerinti összeggel.
  • Visszautasítás esetén a kedvezményezett tájékoztatást kap a fizetési kérelem visszautasításáról.
  • Amennyiben az érvényességi időn belül nem rendelkeznek sem a fizetésről sem a visszautasításról, a fizetési kérelem az abban megjelölt napon lejár. Lejárt fizetési kérelem alapján azonnali átutalás nem kezdeményezhető.

Milyen feltételekkel indítható fizetési kérelem?

Vissza a lap tetejére

A szolgáltatással kapcsolatos részletszabályokat és díjakat a következő dokumentumok tartalmazzák:

  • Lakossági szolgáltatások esetén: az Erste Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben és a vonatkozó Lakossági Bankszámla és Betéti Hirdetményben találja.
  • Vállalkozói, vállalati szolgáltatások esetén: az Erste Vállalati és Mikrovállalati Banki Szolgáltatások Általános Szerződési Feltételeiben és a vonatkozó Vállalati és Mikrovállalati Hirdetményekben találja.