Bankváltás csupán néhány lépéssel

Tervezze vállalkozása jövőjét az Erste Bankkal!

Bankváltáson gondolkodik, de túl bonyolultnak tűnik a folyamat? Részletes tájékoztatónk segítségével könnyebben boldogulhat. Tartozzon az Erste Bank ügyfelei közé!

Melyek a bankváltás fő lépései?

Otthoni tennivalók
10-15 perc

Válasszon számlacsomagjaink közül!

A Számlacsomag-választón keresztül lehetősége van online számlaigénylésre is. Szüksége lesz személyes adatai megadására, okmányai feltöltésére. Ezután történik meg az azonosítás.

Foglaljon időpontot bármelyik bankfiókunkba!

Banki látogatásához hozza magával a szükséges dokumentumokat. A cégkivonat beszerzését díjmentesen elintézzük.

Bankfióki tennivalók*
10-15 perc

Nyissa meg a számláját!

Értesítse partnereit a bankváltásról! Ehhez kérje tanácsadójától az értesítőlevél mintát!

A hatóságokat pedig bízza ránk, mi értesítjük őket a számlaszám változásáról.

Otthoni tennivalók*
10 perc

Erste Business Mobilapplikáció és VICA alkalmazás letöltése (2-3 perc)

Beszedési megbízások, Állandó átutalások beállítása (5 perc / megbízás)

Partnerek értesítése (1-2 perc / partner)

Szükség esetén:

Ha van webshopja, frissítse ott is számlaszámát!

Készíttessen új bélyegzőt!

Adjon meg másodlagos azonosítót!

  • e-mail cím
  • mobil
  • telefonszám
  • adószám

*Az online számlanyitás kezdeményezését követő 2. munkanap

Hitelkiváltás

Számlacsomagunk megfelelő lenne, de van hitele a másik banknál? Ingatlanfedezet és közjegyzői okirat nélkül, egyszerű ügyintézéssel váltjuk ki hitelét. Kalkulálja ki, milyen összegű hitelt tudunk nyújtani vállalkozásának. Figyeljen rá, hogy vállalkozása jelenlegi hiteleinél és lízingjénél ne a kiváltandó összeget jelölje meg, csupán az azon felülit!

Kérjük, figyeljen arra, hogy a „Vállalkozás jelenlegi hiteleinek és lízingjeinek összege” megadásakor a kiváltandó hitel(ek) összegét ne számítsa bele az itt megadott összegbe!

Milyen dokumentumokra van szükség a bankváltáshoz?

A vállalkozást képviselő magánszemély azonosításához szükséges dokumentumok:

Magyar állampolgár esetén

  • személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány VAGY
  • útlevél és lakcímet igazoló hatósági igazolvány VAGY
  • kártyás vezetői engedély és lakcímet igazoló hatósági igazolvány

Külföldi állampolgár esetén

  •  EU tagországból/EGT tagállamból érkező természetes személy esetén
    • személyazonosító igazolvány VAGY
    • útlevél VAGY
    • magyar hatóság által kiállított személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány
  • EU tagországon/EGT tagállamon kívülről érkező természetes személy esetén:
    • útlevél és tartózkodási engedély VAGY
    • útlevél és vízum VAGY
    • magyar hatóság által kiállított személyazonosító igazolvány és lakcímet igazoló hatósági igazolvány

A vállalkozás azonosításához kötelező dokumentumok:

Kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül:

Törzstőke számla megnyitásakor

  • Létesítő okirat (társasági szerződés / alapszabály / alapító okirat)
  • Cégjegyzésre jogosultak közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánya vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta

Pénzforgalmi számla megnyitásakor

  • Cégbírósági tanúsítvány/bejegyző végzés
  • Létesítő okirat (társasági szerződés / alapszabály / alapító okirat)
  • Cégjegyzésre jogosultak közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánya vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta
  • Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) által kibocsátott „Értesítő az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének nyilvántartásba vétele” c. dokumentum
    vagy az önkormányzat által kiadott igazolás vagy Hatósági bizonyítvány
  • Adóigazolás vagy Adóbejelentkezési lap a 2009. évi LXXXV tv. 18 § (1) bek. C. pontja szerint amennyiben az egyéni vállalkozó ÁFA fizetésre kötelezett, akkor a NAV nyilvántartásba vételéről szóló igazolás benyújtása is szükséges, melyről a Pénzforgalmi törvény rendelkezik. Az egyéni vállalkozó akkor kötelezett ÁFA fizetésre, ha az adószám 9. karaktere 2-es.
  • Létesítő okirat (társasági szerződés / alapszabály / alapító okirat)
  • 30 naptári napnál nem régebbi, közhiteles cégkivonat, vagy cégmásolat, vagy ezek közjegyző által hitelesített másolata (ezt Bankunk lekéri vállalkozása helyett, Önnek erre nem kell külön költenie)
  • Cégjegyzésre jogosultak közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánya vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta
  • Kamarai igazolvány vagy kamarai bejegyző határozat
  • Adóigazolás vagy Adóbejelentkezési lap
  • Helyettesítő ügyvéddel kötött szerződés
  • Létesítő okirat
  • 30 naptári napnál nem régebbi Magyar Ügyvédi Kamarai igazolás a nyilvántartásba vételről vagy a szervezet létezéséről
  • Egyszemélyes ügyvédi iroda esetén helyettesítő ügyvédi irodával kötött szerződés
  • Adóigazolás vagy Adóbejelentkezési lap
  • Szervezeti és Működési Szabályzat, amennyiben 6-nál több lakás van a társasházban
  • Adóigazolás vagy Adóbejelentkezési lap
  • Alapító okirat
  • Közgyűlési határozat a megalakulásról, amely tartalmazza a társasház nevében eljáró személy(eke)t vagy közös képviselő megválasztásáról
  • 30 naptári napnál nem régebbi hiteles Tulajdoni lap
  • Induló társasház esetén: közgyűlési jegyzőkönyv a pénzforgalmi számlanyitásról
  • 30 naptári napnál nem régebbi, közhiteles cégkivonat, vagy cégmásolat, vagy ezek közjegyző által hitelesített másolata, ha a közös képviselő gazdasági társaság
  • Cégjegyzésre jogosultak közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánya vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta, ha a közös képviselő gazdasági társaság
  • Létesítő okirat (társasági szerződés / alapszabály / alapító okirat)
  • Adóbejelentkezési lap vagy adószám igazolása
  • Cégjegyzésre jogosultak közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánya vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírás-minta
  • Induló lakásszövetkezet esetén: cégbírósági tanúsítvány (cégbíróság bejegyző végzése)
  • Működő lakásszövetkezet esetén: 30 naptári napnál nem régebbi, közhiteles cégkivonat, vagy cégmásolat, vagy ezek közjegyző által hitelesített másolata
  • Kártya formátumú őstermelői igazolvány és betétlap
  • Személyazonosító okmány
  • Adóigazolás vagy Adóbejelentkezési lap
  • Létesítő okirat (társasági szerződés / alapszabály / alapító okirat)
  • Induló társadalmi szervezet esetén: bírósági határozat a szervezet nyilvántartásba vételéről
  • Meglévő társadalmi szervezet esetén: 30 naptári napnál nem régebbi igazolás a szervezet létezéséről vagy 30 naptári napnál nem régebbi bírósági határozat a nyilvántartásba vételről vagy a szervezet létezéséről (ha a szervezet nem szerepel a Civil szervezetek névjegyzékében)
  • Adóigazolás vagy Adóbejelentkezési lap
  • Közgyűlési határozat a képviseletre jogosultak kijelöléséről VAGY Képviseletre jogosultak közjegyző által hitelesített aláírási címpéldánya, ha készült
  • Személyazonosító okmány
  • Adóigazolás vagy Adóbejelentkezési lap