Tervezett karbantartás / Planned maintenance

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a magyarországi Erste Bank Csoport elektronikus rendszerein 2020. január 24. 22:00 óra és 2020. január 25. 8:00 óra közötti időszakban tervezett és ütemezett rendszer-karbantartási munkálatokat végzünk, amely több szolgáltatásunk (Erste Lakossági NetBank, Erste Vállalati NetBank, Erste MobilBank, Electra, Internetes Vásárlást Ellenőrző SMS kód, sms szolgáltatások, weboldal szolgáltatások) működését is befolyásolja. A karbantartás 2020. január 24. 21:00 óra és 2020. január 26. 24:00 óra közötti időszakban a TeleBank szolgáltatás működését is befolyásolja.

 

We hereby inform you that planned maintenance and development activities will be performed between this Friday, Saturday and Sunday on certain electronic systems of the Hungarian Erste Group, affecting the following dates and services:Between 10:00 p.m. on January 24, 2020 and 8 a.m. on January 25, 2020 the operation of Erste Retail NetBank, Erste Corporate NetBank, Electra, Erste MobilBank, 3D Secure Code, sms services, website services will be suspended. Between 9 p.m. on January 24, 2020 and midnight of January 26, 2020 the operation of Erste TeleBank will be suspended.

 

A részletekért kattintson!/Please click here for details


Köszönjük a türelmet! / Thank you for your patience

Okmányos műveletek

Külkereskedelem átlátható pénzügyi megoldásokkal

  • Nagy biztonságot nyújtó fizetési mód
  • Nemzetközi sztenderdek által szabályozott
  • Üzleti partnerei bizalmának erősítésére

Termék kínálatunk

Akkreditív

Kiemelten biztonságos fizetési módszer, előnyös fizetési feltételekkel, főként új üzleti együttműködésekhez

Mind az eladó mind a vevő szempontjából az egyik legnagyobb biztonságot nyújtó fizetési mód.

A vevő megbízásából, és számlája vagy hitelkerete terhére saját bankja (akkreditívet nyitó bank) tesz visszavonhatatlan fizetési ígéretet az akkreditív megnyitásával az eladó javára, aki az akkreditív kedvezményezettje.   A bank rendben lévő okmányok benyújtása esetén fizet.

  1. Akkreditív nyitás (kibocsátás)
  2. Eladó értesítése az akkreditív-nyitásról
  3. Áruszállítás
  4. Szállítást igazoló okmányok benyújtása az avizáló bankhoz
  5. Okmányok továbbítása a nyitó bankhoz
  6. Okmányellenérték kifizetése az avizáló banknak, jóváírás az eladó számláján
  7. Okmányok kiszolgáltatása
     

A vevő szempontjából:

  • Biztonságos: A bank az áru ellenértékét csak akkor fizeti ki az eladó számára, ha az akkreditívben megadott feltételeknek eleget tett, és az áruszállítást okmányokkal igazolta.
  • Előnyös fizetési feltételek: A vevő számára az akkreditív lehetőséget nyújthat arra is, hogy hosszabb, akár 60-90 napos fizetési határidőt alkudjon ki. A szállító pedig egy - a vevő fizetési kockázatát kiküszöbölő - megoldáshoz jut.

 Az eladó szempontjából:

  • Biztonságos: Az eladó rendben lévő okmányok benyújtása esetén mindenféleképpen hozzájut az áru ellenértékéhez a nyitó bank visszavonhatatlan fizetési ígérete alapján.
  • A versenyképesség fokozható a hosszabb fizetési határidő által illetve a szállító növelheti eladásait a fizetési kockázat emelkedése nélkül.

Feltétlenül javasoljuk megfontolásra az akkreditívvel történő fizetést:

  • Amennyiben a fizetési kockázatát minimálisra kívánja csökkenteni.
  • Ha új az üzleti partnere és még nincs még róla tapasztalata.
  • Amennyiben az áru értéke ezt indokolja és ütemezetten szeretne fizetni.

Okmányos inkasszó

A bank részéről fizetési ígéretet nem jelentő, az eladó és vevő közötti bizalmán alapuló fizetési forma

Az inkasszó fizetési vagy kereskedelmi okmányoknak a bank által történő kezelését, az ellenérték beszedését, fizetését jelenti. A  fizetés a vevő szándékán múlik, a bank részéről nem történik fizetési ígéret, ezért az eladó és a vevő között megfelelő bizalom kell legyen.

Az eladó  szempontjából:

  • A fizetést az eladó kezdeményezi
  • Az okmányok kiállítása egyszerűbb, mint az akkreditív esetében
  • Az ügyletbe bekapcsolódnak a bankok
  • A fizetési instrukció bankok között zajlik
  • A banki felszólításnak van súlya. A bank  a fizetetlen ügyleteket  nyomon követi, sürgeti a mielőbbi rendezést.  

A vevő szempontjából:

  • A fizetést az eladó kezdeményezi
  • A vevő csak az okmányok beérkezése után fizet, vagy amikor esedékes, nem kell fedezetet elkülönítenie.
  • Az ügyletbe bekapcsolódnak a bankok
  • A fizetési instrukció bankok között zajlik

Ajánlott amennyiben Ön külkereskedelmi tevékenységet folytat továbbá olyan ügyletek esetében, ahol a partnerek között megfelelő a bizalom, viszont sima átutalásnál nagyobb biztonságot jelentő fizetési módozatot igényelnek.

  • Export inkasszó
  • Import inkasszó

fizetés időpontját tekintve az okmányos inkasszó lehet azonnali és halasztott fizetésű.

Jogi feltételek

A termékhez kapcsolódó további információért, és a részletes kondícióival kapcsolatban kérjük, forduljon személyes ügyfélmenedzseréhez, vállalati irodáink munkatársaihoz, vagy hívja az ERSTEBUSINESS24-et a +36 1 298 0223 -as telefonszámon.

Vállalati Pénzforgalmi Kondíciós lista (új vállalati ügyfelek részére)

Vállalati Pénzforgalmi Hirdetmény

Takarékszövetkezetek és bankok ATM-jein való kedvezményes készpénzfelvétel