Így védekezhetsz a telefonos csalások ellen

Így védekezhetsz a telefonos csalások ellen

A telefonos csalók a banki adatainkat, illetve a számítógépünkhöz, mobiltelefonunkhoz és a bankszámlánkhoz való hozzáférést szeretnék megszerezni, hogy átutalást indítsanak. Erre nem feltétlenül használnak bonyolult informatikai rendszereket, mindössze egy telefont és a befolyásolás eszközeit. Mi segítünk, hogy felismerd a csalókat.

Telefonon sokkal könnyebb becsapni valakit, hiszen élőszóban sokkal inkább hathatnak a csalók az érzelmeinkre. Így akarják megszerezni banki adatainkat a pénzünket vagy a számítógépünkhöz, mobiltelefonunkhoz való hozzáférést. Kiemelten fontos, hogy ismerjük a csalók módszereit, hiszen ilyen támadás esetén csak magunkra számíthatunk.

Mi a két leggyakoribb csalástípus?

Hamis hívás (vishing)

A csalók kiadhatják magukat banki vagy kormányzati alkalmazottnak, és banki adataink megadását vagy szoftverek telepítését is kérhetik.
 

Hamis SMS (smishing)

A támadók egy bank vagy valamilyen egyéb szolgáltató munkatársának kiadva magukat jelentkeznek SMS-ben: adathalász oldalra mutató hivatkozást küldenek, vagy visszahívást kérnek.

Milyen ürüggyel kereshetnek a csalók?

Hogyan védekezhetünk a csalók ellen?

Mit kell tenned, ha az Erste Bank nevében kerestek meg a csalók?

További tanácsok, tippek