Bankkártyák általános kérdések és ügyintézés

Hogyan kapom meg a bankkártyámat?

Bankkártyáját postai úton vagy személyesen bankfiókban kaphatja meg.

Mit jelent az, hogy inaktív a bankkártya?

A Bank az új, a megújított, a pótolt vagy újragyártott bankkártyákat inaktívan (nem használható állapotban) küldi ki, illetve adja át a kártyabirtokos részére. A bankkártya használatának megkezdése előtt a bankkártya aktiválása szükséges. Kérjük, hogy a bankkártya aktiváláshoz kapcsolódó tudnivalókról szíveskedjen tájékozódni a kártya mellett küldött levélből vagy a vonatkozó Általános Szerződési Feltételekből.

Mi az a bankkártya lejárat?

A bankkártya az előlapján (hónap/év bontásban) feltüntetett hónap utolsó napjának 24. órájáig érvényes, ezt a dátumot követően a kártyát a bankjegykiadó automaták és POS terminálok nem fogadják el, valamint internetes vásárlásra sem alkalmas. A Bank a vonatkozó ÁSZF-ben foglaltak alapján a bankkártyát, annak lejárata előtt, automatikusan megújítja, ha az ügyfél erről ellenkezőképpen nem rendelkezett. A lakossági és mikrovállalati megújított bankkártyákat – a kártyabirtokos rendelkezésétől függően – a kártyabirtokos levelezési címére postázzuk, vagy a bankkártya átadó fiókba küldjük azt. Utóbbi esetben a bankfiók írásbeli értesítést küld a kártya megérkezéséről a Kártyabirtokos részére. Amennyiben a kártya/értesítés a bankkártya lejárati hónapjának 20. napjáig nem érkezne meg Önhöz, kérjük, hívja az Erste TeleBankot

 

Hogyan aktiválhatom a bankkártyámat?

Bankkártyáját inaktív állapotban küldjük el, illetve adjuk át a kártyabirtokos részére. A bankkártya aktiválásának módja két dologtól függ: 1. az átvételtől (személyesen bankfiókban vagy postai úton) és 2. attól, hogy történt-e PIN előválasztás.

Hogyan változtathatja meg bankkártyája PIN kódját?

A bankkártyájához tartozó 4 számjegyű PIN kódot bankkártyája aktiválása után bármikor megváltoztathatja, bármely Erste ATM-en. A PIN kód csere díjköteles.

Milyen limitjei vannak a bankkártyámnak?

Az Ön biztonsága érdekében bankkártyájához napi vásárlási (POS) és készpénzfelvételi (ATM) összeg limit és napi tranzakciószám limit kapcsolódik. Ez azt jelenti, hogy Ön naponta a beállított összeg erejéig tud bankkártyájával költeni. Az Ön számára beállított, alapértelmezett napi összeg limitet a George Weben vagy George Appban tekintheti meg a Bankkártyák/Bankkártyalista menüpontban, valamint George App esetében a számlája mögött a Limitmódosítás gombra kattintva. A napi összeg limitet Ön állandó jelleggel vagy időzárasan (ideiglenes, maximum 48 órára szóló limitmódosítás), pl. nagy összegű vásárláshoz, míg a napi tranzakciószám limitet időzárasan bármikor díjmentesen módosíthatja a George Weben, TeleBankon, George Appban vagy bármely Erste bankfiókban.

Betéti kártyák:

Hogyan vehetek fel készpénzt bankkártyámmal?

Bankkártyáink minden bankjegykiadó automatán, vagyis ATM-en működnek. A készpénzfelvételi díjakról tájékozódhat az egyes számlacsomagok Hirdetményeiben.

Hány helyen tudok kedvezményesebb díjért felvenni készpénzt?

Több mint 400 Erste ATM-en országszerte.

Hol vannak ezek az ATM-ek?

Az Erste Bank bankjegykiadó automatáinak listája megtalálható a Fiók és ATM kereső oldalon.

Megválaszthatom, hogy milyen címletű bankjegyeket adjon az ATM?

Igen! Az Erste Bank ATM-jeiből történő készpénzfelvételkor meghatározhatja, hogy az ATM-ben rendelkezésre álló címletű bankjegyekből hány darab 1000, 5000, 10 000 vagy 20 000 Ft-os címletet szeretne felvenni. 1 000 és 5 000 Ft-os címlet esetén maximum 10-10 db bankjegy vehető fel tranzakciónként. A 10 000 Ft-os és/vagy 20 000 Ft-os címletek választhatósága ATM-enként eltérhet.

Hogyan használjam biztonságosan az ATM-eket?

Készpénzfelvétel előtt

  • Központi, jól látható helyen található ATM-et használjon. Kerülje az eldugott, kis forgalmú helyeken elhelyezett ATM-eket. Lehetőség szerint éjszaka ne egyedül vegyen fel készpénzt. 
  • Erste Bank bankfiókjaink előterében található ATM-eket akadálytalanul használhatja, az ún. lobby helységbe bankkártyájának ajtónyitón történő áthúzása nélkül be tud jutni. 
  • Bankkártyáját időben készítse elő. 
  • Bizonyosodjon meg arról, hogy kártyája az adott ATM-nél használható. Ellenőrizze, hogy az ATM-en megtalálható-e azon banki és kártyatársasági (Visa, Mastercard) logók valamelyike, amely bankkártyáján szerepel. 
  • Ellenőrizze, hogy az Ön által felvenni kívánt készpénz összege nem haladja meg a beállított napi készpénzfelvételi limitet, és a tranzakció a beállított napi készpénzfelvételi darabszámon belül van. 
  • Figyeljen arra, hogy lehetőség szerint egyedül tartózkodjon a helyiségben. Tartson megfelelő távolságot, amikor arra vár, hogy az Ön előtt álló elvégezze a tranzakciót! A tranzakció megkezdése előtt ellenőrizze, hogy ne álljon senki közvetlenül ön mögött! 
  • ATM képernyőjén egy rövid tájékoztatót olvashat és egy képet is láthat a kártyaolvasó nyílás köré szerelt folyamatosan villogó védelmi eszközről. 
  • Ellenőrizze, hogy az ATM pénzkiadó és kártyaolvasó nyílásán nem talál-e ragasztásra, átalakításra utaló nyomot, illetve nem lát-e szokatlan, oda nem illő tárgyat vagy rongálást az automatán. 
  • Amennyiben bármi szokatlant észlel, ne végezzen tranzakciót és kérjük, hívja az Erste TeleBankot a +36 1 298 0222-es telefonszámon, Erste bankfióki ATM esetén értesítse a bankfiók ügyintézőit. Az automatát ebben az esetben a banki munkatárs visszajelzésétől függően használja. 
  • PIN kódját kezelje bizalmasan! Soha ne tárolja a kódot a bankkártyájával azonos helyen, arra semmiképpen ne írja rá! Mobiltelefonba, noteszba se jegyezze fel! 
  • Bankunk néhány ATM berendezését vakok és gyengénlátók is biztonsággal használhatják a tájékozódásukat segítő PIN billentyűzetnek köszönhetően. 
  • A bankkártya át nem ruházható, kölcsön, illetve zálogba nem adható. Még a legközelebbi családtagjainak se adja kölcsön a kártyáját! Igényeljen a számlához számunkra társkártyát. 

Készpénzfelvétel alatt 

  • A bankjegykiadó automaták minden esetben kérik a PIN kód megadását a tranzakcióknál. 
  • Bizonyosodjon meg, hogy senki nem látja, hogy milyen kódot ad meg, illetve milyen összegű készpénzt vesz fel. A PIN kód védelme érdekében próbálja meg minél jobban eltakarni kód megadására szolgáló billentyűzetet. 
  • Ha a tranzakció során kártyája megsérül, vagy az ATM nem adja ki kártyáját, hívja az Erste TeleBankot (tel. szám: + 36 1 302 5885) és azonnal blokkoltassa bankkártyáját. Bankfióki ATM esetén kérje a banki ügyintézők segítségét. Mi a legfontosabb biztonsági szabály készpénzfelvételkor? 
  • Idegen segítségét soha ne fogadja el! 
  • Még véletlenül se adja ki kezéből bankkártyáját és ne árulja el PIN kódját, a PIN kód átadását még a Bank sem kéri semmilyen formában és csatornán! 

Készpénzfelvétel után 

  • A tranzakció befejeztével rögtön tegye el bankkártyáját! A pénzt lehetőség szerint ne az ATM-nél, hanem később, egy biztonságos helyen számolja meg. 
  • A bizonylatot mindig vigye magával, ne hagyja az ATM-nél, ne dobja ki a közelében lévő kukába sem! Amennyiben úgy dönt, hogy nincs szüksége bizonylatra, válassza a „Készpénzfelvét bizonylat nélkül” funkciót, amennyiben erre a bankjegykiadó automata erre lehetőséget biztosít! 
  • Amennyiben rendelkezik KártyaŐr vagy Hírnök szolgáltatással, a kártyájával végzett minden tranzakcióról SMS-ben kap értesítést, abban az esetben is, ha az sikertelen volt. 
  • Amennyiben még nem rendelkezik ezzel a szolgáltatással, Erste TeleBankon keresztül igényelheti azt. 
  • Az Őrszem Kártya Figyelő. Hírnök vagy KártyaŐr SMS-szolgáltatás hasznos segítséget nyújt abban, hogy bankkártyája használatáról (akár illetéktelen használatról) Ön azonnali értesítést kapjon. 
  • A Bank által havonta küldött számlakivonat alapján ellenőrizheti az adott hónapban végrehajtott ATM tranzakcióinak számát és összegét. 

Készpénzbefizetés Erste ATM-en 

  • Az Erste ATM hálózatban több, mint 50 automatánál van lehetőség készpénz befizetésre közvetlenül a folyószámlájára vagy hitelkártya számlájára. 
  • Miért érdemes az ATM-en keresztül készpénzt befizetni? 
  • Elkerülhető a várakozás a bankfiókban 
  • A befizetett összeg azonnal rendelkezésre áll a folyószámlán vagy a hitelkártya számlán 
  • Számos a nap 24 órájában elérhető, a bankfiókok nyitvatartásiidejétől függetlenül
  • A készpénzbefizetésre alkalmas ATM-ek listájáért látogasson el a Fiók-és ATM kereső oldalunkra!

A szolgáltatás valamennyi Erste Bank által kibocsátott betéti és hitelkártyával igénybe vehető, (kivéve a devizakártya és Széchenyi kártya) amennyiben van hozzá kapcsolódó forint bankszámla, hitelkártya esetén hitelszámla. A Bank a „Készpénzbefizetés Erste Bank ATM-nél belföldön” díjat forint számlára történő készpénzbefizetés esetén akciós időtartam alatt díjmentesen biztosítja. Az akció időtartama: 2017. 12. 01- 2018. június 30.

Mit kell tudni a bankkártyával történő vásárlásról?

A vásárlás történhet a klasszikus módon (chippel vagy mágnescsíkkal és PIN kóddal), valamint egyérintéses fizetési móddal és interneten is.

  1. Vásárlás chippel és mágnescsíkkal Az Erste Bank a kártyáit az ügyfelek biztonsága érdekében chippel ellátva bocsátja ki. A chip segítségével végrehajtott vásárlás esetén szükséges lehet a PIN kód megadása. A PIN kóddal történő azonosítás fokozza a kártyahasználat biztonságát. Amennyiben a terminál nem kér PIN kódot és a tranzakcióról bizonylat készül, úgy azt szükséges aláírni. 
  2. Internetes vásárlásra alkalmas bankkártyák: Chip és mágnescsík, ill. aláírósáv nélküli bankkártya – VISA Virtuális bankkártya – mely internetes vásárlásra használható. 
  3. Mi az az egyérintéses fizetés? Egyérintéses fizetés során a terminálhoz érintett kártyával tud fizetni anélkül , hogy azt kiadná a kezéből, csak oda kell érintenie a kártyát a terminálhoz. A mindennapi vásárlások egyszerűbbek és gyorsabbak, sőt biztonságosabbak is az egyérintéses fizetésre alkalmas bankkártyájával és hitelkártyájával.

Miért hasznos az egyérintéses technológia?

  • Kényelmes, hiszen a kis összegű vásárlásokat is gyorsan és könnyen intézheti, készpénz használata nélkül, legyen az egy újság, egy mozijegy vagy a reggeli kávé. 
  • Gyors, hiszen egyetlen mozdulattal, egy érintéssel vásárolhat bankkártyájával, ráadásul 15.000 Ft tranzakciónkénti összeghatár alatt nem kell PIN kódot megadnia és a bizonylatra várakoznia. 
  • Biztonságos, hiszen bankkártyáját egy pillanatra sem kell kiadnia a kezéből, továbbá az egyérintéses fizetési tranzakciók esetén speciális limitek kerültek meghatározásra, amelyek fokozzák a bankkártya használat biztonságát.

Hogyan lehet felismerni az egyérintéses fizetésre alkalmas Erste bankkártyát / hitelkártyát?

Az egyérintéses fizetésre is alkalmas Maestro és Mastercard bankkártyáján / hitelkártyáján valamint, Visa bankkártyáján / hitelkártyáján egységesen az antenna jel utal arra, hogy egyérintéses módon tud fizetni vele az arra alkalmas elfogadóhelyeken.

Hol és hogyan működik az egyérintéses fizetés?

Egyérintéses fizetési funkcióval ellátott bankkártyáját és hitelkártyáját minden olyan elfogadóhelyen használhatja, ahol a terminálon az alábbi jelzés feltüntetésre került.

Amikor a vásárlás összege megjelenik a terminál kijelzőjén, a bankkártyát vagy hitelkártyát egyszerűen oda kell tartania a terminálhoz néhány pillanatig. A fizetés sikeres megtörténtét és a vásárlás befejezését hang és a felvillanó fény jelzi.

Egyérintéses fizetés esetén, ha a tranzakció összege nem éri el a 15.000 Ft-os értékhatárt, alapesetben nincs PIN kód megadás, de bizonyos vásárlásoknál – csakis az Ön biztonsága érdekében – a rendszer kérheti a PIN kódot.

Lehet használni a bankkártyát akkor is, ha nem kívánok élni az egyérintéses fizetés lehetőségével?

Az Erste Bank által kibocsátott, egyérintéses fizetésre alkalmas bankkártyák és hitelkártyák természetesen klasszikus kártyaként is funkcionálnak (azaz elfogadóhelytől függően, chip vagy mágnescsík alapú tranzakció is végezhető), amennyiben nem szeretne élni az egyérintéses fizetési móddal.

Mit lehet még tudni az egyérintéses fizetésről?

Kérjük, hogy a Mastercard technológiával és fizetéssel kapcsolatos, további információkért látogasson el a MasterCard internetes oldalára:

https://www.mastercard.hu/hu-hu/consumers/features-benefits/contactless.html

Kérjük, hogy a Visa technológiával és fizetéssel kapcsolatos, további információkért látogasson el a Visa Europe internetes oldalára:

https://www.visa.hu/visa-kartyak-a-mindennapokban/fizetes-visa-kartyaval

Hogyan használhatom bankkártyámat külföldön?

Csak a forintjaimat költhetem külföldön a kártyámmal?

Nem, devizát is költhet, amelyet kétféleképpen tehet meg:

  1. Deviza számlát nyithat (EUR, USD, GBP, CHF és CAD), amelyekhez Mastercard Standard Devizakártyát igényelhet 

A Devizakártya előnye, hogy ha a tranzakció devizaneme és a devizaszámla devizaneme megegyezik (pl. mindkettő USD), úgy a Bank a tranzakció összegét átváltás nélkül terheli a kapcsolódó devizaszámlán, így nem merül fel konverziós költség.

A” kategóriájú bankszámlával egy díjcsomagon belül HUF, EUR, GBP, USD, CHF, CAD devizanemű bankszámlákat nyithat és ezekhez szabadon hozzá kapcsolhatja bankkártyáját. Amennyiben a vásárlás devizaneme és a devizaszámla devizaneme megegyezik, úgy a tranzakció eredeti összege kerül terhelésre a számlán.

A Devizakártya használatához kapcsolódó kártya tranzakciós díjak EUR-ban kerülnek meghatározásra. A fix (nem százalékos) díjak esetében az EUR-ban meghatározott díj összegét a Bank a Tranzakció összegének bankhoz való beérkezése napján utolsóként jegyzett érvényes számlakonverziós devizaközép árfolyamon átszámítja forintra majd a forint összeget ugyanezen napon utolsóként jegyzett érvényes számlakonverziós devizaközép árfolyamon átszámítja a számla devizanemére. Kivételt képez ez alól, ha a Bank a devizaszámlát EUR-ban vezeti, mely esetben konverzió nem történik. 

Lakossági ügyfeleink részére: Mastercard deviza kártya 

Üzleti ügyfeleink részére: Mastercard üzleti devizakártya

Mit kell még tudnom a külföldi fizetésről?

Külföldi kártyahasználat esetén a bankkártyáján lefoglalt összeg eltérhet a számláján később terhelésre kerülő összegtől. Kérjük, hogy a külföldi devizanemben végzett tranzakciók elszámolásáról szíveskedjen tájékozódni a vonatkozó ÁSZF segítségével.

A külföldi kártyahasználat esetén használt árfolyamokról itt tájékozhat:

 

Hogyan tudom bankkártyámat letiltani külföldről?

Bankkártyáját az eltűnés észlelésekor azonnal tiltassa le az esetleges visszaélések elkerülése érdekében TeleBank szolgáltatásunkon keresztül. A kártya letiltásához 16 jegyű kártyaszámát, ennek hiányában nevét és személyes adatait szükséges megadnia.

Külföldről hívható telefonszámunk bankkártya letiltásához: +36 1 302 5885

Figyelnem kell arra, mennyit vásárolhatok a bankkártyámmal külföldön?

A megszokott, vagy bankunk által beállított napi limitek külföldi kártyahasználat esetén alacsonynak bizonyulhatnak (pl. külföldi szállásfoglalás vagy autóbérlés során), ilyenkor a limitek módosítása válhat szükségessé.

Hogyan juthatok készpénzhez a legkedvezőbb feltételekkel külföldön?

Az Erste Bank által kibocsátott betéti bankkártyákkal az Erste Csoport országaiban belföldi, Erste Bank ATM készpénzfelvételi díjak mellett tud készpénzt felvenni.

ATM kereső

Mire figyeljek külföldön a biztonságomért?

  • Soha ne tévessze kártyáját szem elől (pl. ne hagyja a parton felügyelet nélkül vagy ne adja ki a kezéből egy étteremben való fizetés során)! 
  • Ne írja a kártyára / kártya mellé a PIN kódot! 
  • Több kártya esetén kártyáit ne tartsa egy helyen!

Figyelmeztetés: távoli országokba utazóknak Szállodákban, utazási irodákban autókölcsönző helyeken, éttermekben különösen figyeljen, hogy bankkártyájával történő fizetés ön előtt történjen.

Jár biztosítás a kártyámhoz?

A dombornyomott kártyákhoz kapcsolódó, díjmentes utasbiztosítás Az Erste Bank által kibocsátott valamennyi dombornyomott betéti- és hitelkártyához automatikusan, díjmentes utasbiztosítás kapcsolódik.

  • A biztosítás külföldön érvényes maximum 30 vagy 60 napos, alkalmankénti utazások esetén. 
  • Felső életkori határa nincs. 
  • A biztosítási szolgáltatást UNION Vienna Insurance Group Biztosító Zrt. nyújtja. 

A biztosító által vállalt szolgáltatások

  1. Egészségügyi biztosítás (pl: baleset, megbetegedés, holttest hazaszállítás stb.) 
  2. Utazási segítségnyújtás és biztosítás (pl: betegszállítás, hazaszállítás stb.) 
  3. Baleset-biztosítás (pl: baleseti halál, balesettel kapcsolatos költségek stb.) 
  4. Poggyászbiztosítás, poggyászkésedelem, járatkiesés, sofőrküldés költségei, jogvédelem 
  5. Személyi felelősségbiztosítás 

Kárbejelentési tudnivalók:

Külföldön felmerült, egészségügyi ellátást igénylő vagy jogvédelemmel összefüggő káresemény esetén a biztosítási esemény bekövetkezését követő 48 órán belül a biztosító megbízottjának, a Europ Assistance Magyarországnak a 24 órás magyar nyelvű telefonszámát:(+36-1) 458-4465 kell felhívni. Mondja be a nevét, születési időpontját, anyja nevét, lakcímét, majd mondja el a problémája jellegét.

Külföldön felmerült, utólagos hazaérkezés utáni kárrendezést igénylő káresemények esetén a biztosító utasbiztosítási kárrendezési partnerénél, a Vienna Life Vienna Insurance Group Biztosító Zrt-nél történik: Telefon: (+36-1) 413-5148 Személyesen: 1138 Budapest, Váci út 135-139. .

Hogyan vásárolhatok az interneten bankkártyámmal?

A bankkártya használat egyik legkényelmesebb módja az interneten történő vásárlás. Ilyenkor a kártyát fizikailag nem használjuk a tranzakció során, csupán a bankkártya adatainak megadása szükséges. Ez sok szempontból nagyobb körültekintést igényel a kártyabirtokos részéről!

Mire kell ügyelnem vásárlás előtt?

Amennyiben új helyen fizetne, alaposan vizsgálja meg a weboldalt és ellenőrizze az alábbi szempontok alapján:

  • Szerepelnie kell a cég telephelyének, vezetékes telefonszámának és e-mail címének. 
  • Részletes termékismertetőt kell tartalmaznia. 
  • A kereskedőnek fel kell tüntetnie a szerződési, fizetési és szállítási feltételeket, határidőket. 
  • Az oldalon szerepelnie kell a reklamációs feltételeknek és folyamatoknak. 
  • Az oldalnak tartalmaznia kell az adatok titkosítására vonatkozó információ(ka)t. 
  • A kereskedőnek fel kell tüntetnie a tranzakció devizanemét. 
  • Figyeljen az internetes oldalon fellelhető helyesírási hibákra, megfogalmazásra, valamint annak minőségére! Amennyiben a fentiek közül valamelyik gyanút kelt Önben, úgy ne vásároljon az adott weboldalon! 
  • Vásárlás előtt ellenőrizze, hogy kártyája alkalmas-e internetes használatra! Az Erste Bank által kibocsátott, chipes bankkártyák mindegyikével tud interneten vásárolni (kivételt képez a Visa Electron Kölyök Kártya).

Mi történik a kártyás fizetéskor?

  • A termék vagy szolgáltatás kiválasztása után kerül sor a kártyás fizetésre. 
  • A fizetéshez készítse elő bankkártyáját. 
  • Az internetes kereskedők oldalán a hagyományos üzletekhez hasonlóan mindig ellenőrizze, hogy a kereskedő által elfogadott kártyák logója (MasterCard és/vagy VISA) fel van-e tüntetve! Az oldalon látható jelzést célszerű összehasonlítani a kártyáján lévővel! 
  • A kártyás fizetés kezdetekor ellenőrizze, hogy kártyaadatai megadásakor a kommunikáció titkosítva van-e! Erre utal az URL címben a "https" és az oldal jobb alsó sarkában szereplő lakat vagy a bal alsó sarkában szereplő kulcs, melyre rákattintva megjelenik a tanúsítvány. 

Adja meg bankkártyája adatait. Az internetes kártyahasználat során az alábbi adatokra lehet szüksége a vásárláskor: 

  • Bankkártya birtokos neve
  • Bankkártyát kibocsátó bank neve
  • Bankkártya száma: a kártya előlapján található 16 jegyű szám
  • Bankkártya lejárati dátuma: a kártya előlapján található dátum hónap/év formátumban CVC2 vagy CVV2 kód: a kártya hátoldalán az aláírási panelen (Virtuális kártya esetén a hátoldalon, a fekete sávon) található, a kártyaszám utolsó négy számjegye után szereplő 3 jegyű szám 
  • Bankkártya típusa: VISA / MasterCard

Milyen az Internetes Vásárlás Ellenőrző SMS-kóddal való fizetés?

2021. január elsejétől online kártyás vásárlások esetén kötelező az erős-ügyfélhitelesítés, ezért internetes vásárlását jóvá kell hagynia:

  1. Mobilalkalmazási szolgáltatásában (George App)
  2. E-csatorna jelszavának és a Bank által mobiltelefonjára küldött Internetes Vásárlás ellenőrző SMS kód megadásával. 

További részletet az alábbi linken talál: https://www.myerste.hu/hu/myerste_lakossagi/bankkartya/bankkartya-hasznalat/erste-internetes-vasarlas

 

 

Mire kell még ügyelnem internetes vásárláskor?

Biztonságos használathoz kapcsolódó tanácsok

  • Bankkártyája adatait mindig kezelje bizalmasan!
  • Ügyeljen rá, hogy a kártyaszámot és annak lejárati dátumát ne adja ki illetékteleneknek! 
  • Internetes vásárlás során a kereskedő általában a kártya hátoldalán lévő CVC2 illetve CVV2 kódot is elkéri az egyéb adatok között. Ezt az azonosítót ugyanolyan gondossággal kezelje, mint a PIN kódját! 
  • A kártyájához tartozó PIN kódot semmilyen körülmények között ne adja meg! 
  • Mobiltelefonját, mellyel internetes vásárlását jóváhagyja,  ne adja ki más személynek. 
  • Számos külföldi oldalon azzal találkozhatunk, hogy a bankkártya helyett a „credit card”, azaz hitelkártya megnevezést használják. Ezeken az oldalakon nem tesznek különbséget a hitelkártyák és egyéb betéti kártyák között, ezért fizetéskor javasoljuk, hogy adja meg annak adatait. 
  • Különösen nagy figyelmet szenteljen az ingyenes vagy próbaszolgáltatást nyújtó honlapokon feltüntetett vásárlási feltételeknek. Figyelmesen olvassa el, milyen kötelezettségeket vállal (előfizetési díj, jutalékok stb.) a jövőre vonatkozóan! Előfizetések megrendelése esetén ügyeljen a felmondási időkre, és feltételekre.

Mit tegyek a fizetés befejezése után?

A vásárlás befejezése után célszerű kinyomtatni, vagy elmenteni a megrendelését, illetve annak visszaigazolását valamint a fizetéskor megadott adatokat. Ezután jelentkezzen ki a weboldalról, különösen figyeljen erre olyan számítógépek esetében, amelyhez más is hozzáfér (pl.: internet kávézó).

Felhívjuk figyelmét, hogy külföldi weboldalon történő kártyahasználat esetén a bankkártyáján lefoglalt összeg eltérhet a számláján később terhelésre kerülő összegtől. Kérjük, hogy a vásárláshoz kapcsolódó árfolyamokról és az átváltás folyamatáról szíveskedjen a Hirdetményből és az ÁSZF-ből tájékozódni.

Kártyahasználatának biztonságos nyomon követése érdekében igényelje Őrszem Kártya figyelő szolgáltatásunkat, mely sikeres és sikertelen kártyahasználatáról is értesítést küld mobiltelefonjára.

Mit kell tudnom a reklamációs lehetőségekről?

Amennyiben a termékkel vagy fizetéssel kapcsolatos problémája akad, először az internetes kereskedővel, annak panaszkezelési részlegével vegye fel a kapcsolatot, csak ezután forduljon bankjához.

Szállásfoglaláskor szenteljen különösen nagy figyelmet a határidőknek. Bankkártyás foglaláskor a honlapon feltüntetett határidőig térítésmentesen visszamondhatja foglalását. Amennyiben a határidőig ezt nem teszi meg, és a szolgáltatást nem kívánja igénybe venni, úgy a szállodának jogában áll egy éjszaka – illetve a honlapon meghatározott akár több éjszaka - árának megfelelő összeget számlájára terhelni.

Mire vigyázzak még?

E-mailes, telefonos adatkicsalás (scam)

Szeretnénk felhívni figyelmét arra a visszaélési módra, amely során illetéktelenek e-mailben próbálnak meg Öntől adatokat kicsalni. A kártyatársaságok sem e-mailben, sem telefonon nem keresik meg közvetlenül a kártyabirtokosokat! Bankunk telefonos és e-mailes kapcsolatfelvétel esetén sem kéri be kártyaadatait, titkosításra szolgáló kódjait, így ezeket senkinek se adja ki. Olyan esetekben, melyben arról tájékoztatják, hogy bankkártyájának adatait illetéktelenek megszerezték, semmilyen esetre ne vegye fel ügyfélszolgálatukkal a kapcsolatot az adott telefonszámon, helyette kérjük, haladéktalanul értesítse Bankunkat!

Az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatások további feltételeit és kondícióit a mindenkor hatályos Lakossági elektronikus csatorna szolgáltatások Hirdetménye valamint a Lakossági Banki Szolgáltatások Általános Feltételei és a Lakossági Hitelkártya Általános Szerződési Feltételei  tartalmazzák.