Tervezett karbantartás / Planned maintenance

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy a magyarországi Erste Bank Csoport elektronikus rendszerein 2020. 10. 22. 22:00 óra és 2020. 10. 23. 06:00 óra, továbbá 2020.10.25. 02:00 óra és 10.25. 03:00 óra közötti időszakban tervezett és ütemezett karbantartási munkálatokat végzünk, amely digitális szolgáltatásaink működését befolyásolhatja.

 

We hereby inform you that planned maintenance and development activities will be performed this Friday and Saturday on certain electronic systems of the Hungarian Erste Group, affecting the following dates and services: Between 10:00 p.m. on October 22, 2020 and 6:00 a.m. on October 23, 2020, furthermore between 2:00 a.m. on October 25, 2020 and 3:00 a.m. on October 25, 2020 the operation of digital services will be suspended.

Köszönjük a türelmet! / Thank you for your patience

 

Kattintson a részletekért! / Please click here for details

Hiszünk a nyitott bankolásban!

Megnyitottuk a web interfészünket (API) melyen keresztül a lakossági, mikró és nagyvállalati ügyfeleink számára biztosítunk lehetőséget arra, hogy harmadik felek által nyújtott mobil és internetes alkalmazásokat használjanak számláik kezelésére, vagy pénzügyi és számviteli szolgáltatásokat nyújtsanak saját ügyfeleiknek.

Kik a harmadik felek és hogyan működnek?

A harmadik felek az internetes vagy mobil szolgáltatásokat nyújtó partnerek.

A harmadik felek szolgáltatásain keresztül az ügyfelek hozzáférhetnek fizetési számlájukhoz. Ez mindig kizárólag az ügyfél kifejezett hozzájárulásával történhet meg, ezzel igazolva, hogy az ügyfél tisztában van azzal, hogy a hozzájárulásával a külső szolgáltatón keresztül hozzáférést biztosít bizonyos banki adataihoz (pl.: számla lista, számla egyenleg, számla tranzakció történet, stb).

Mit nyújt a nyitott bankolás az ügyfeleknek?

Elsősorban új lehetőségeket és rugalmasságot a pénzügyeik kezelésében.

A nyitott bankolás segítségével lakossági ügyfeleink számára elérhetővé válhatnak olyan szolgáltatások, melyek használatával egy helyen tudja kezelni minden számláját - egyszerűen, akár vizuálisan tudja áttekinteni és kategorizálni költéseit.

Ezen az új csatornán keresztül vállalati ügyfeleink is gyorsan tudnak naprakész információkat lekérdezni a banki rendszerből így egyszerűbben integrálhatják pénzügyi menedzsmentjüket a vállalat irányítási rendszerükbe.

Biztonságos a nyitott bankolás?

Egyetlen harmadik fél sem férhet hozzá az ügyfél fizetési számlájához az ügyfél kifejezett, erre vonatkozó hozzájárulása nélkül, továbbá az esetleges hozzájárulást az ügyfélnek legalább 3 havonta meg is kell újítania.

Emellett minden harmadik félnek rendelkeznie kell a saját országának szabályzó hatásága által kiadott tanúsítványával, ami feljogosítja a nyílt bankolási szolgáltatásokra.

Hogyan tudom igénybe venni a harmadik felek szolgáltatásait?

Amikor egy külső szolgáltatón keresztül hozzáférés kezdeményezés történik, a hozzáférést az Erste Bank Hungary engedélyező képernyőjén kell jóváhagyni. A jóváhagyáshoz itt kell megadni az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás (továbbiakban NetBank) azonosítót és a jelszót, annak érdekében, hogy a hozzáférés engedélyezésre kerüljön. Fontos, hogy ebben az esetben az engedélyezéssel nem a NetBankba lép be az ügyfél, hanem a harmadik felen keresztül történő számlahozzáférést engedélyezi. A NetBank felületen az ügyfélnek bármikor lehetősége lesz a számláihoz tartozó beállítások módosítására (engedélyezés/tiltás).