Hiszünk a nyitott bankolásban!

Hamarosan megnyitjuk a web interfészünket (API) melyen keresztül a lakossági, mikró és nagyvállalati ügyfeleink számára biztosítunk lehetőséget arra, hogy harmadik felek által nyújtott mobil és internetes alkalmazásokat használjanak számláik kezelésére, vagy pénzügyi és számviteli szolgáltatásokat nyújtsanak saját ügyfeleiknek.

Kik a harmadik felek és hogyan működnek?

A harmadik felek az internetes vagy mobil szolgáltatásokat nyújtó partnerek.

A harmadik felek szolgáltatásain keresztül az ügyfelek hozzáférhetnek fizetési számlájukhoz. Ez mindig kizárólag az ügyfél kifejezett hozzájárulásával történhet meg, ezzel igazolva, hogy az ügyfél tisztában van azzal, hogy a hozzájárulásával a külső szolgáltatón keresztül hozzáférést biztosít bizonyos banki adataihoz (pl.: számla lista, számla egyenleg, számla tranzakció történet, stb).

Mit nyújt a nyitott bankolás az ügyfeleknek?

Elsősorban új lehetőségeket és rugalmasságot a pénzügyeik kezelésében.

A nyitott bankolás segítségével lakossági ügyfeleink számára elérhetővé válhatnak olyan szolgáltatások, melyek használatával egy helyen tudja kezelni minden számláját - egyszerűen, akár vizuálisan tudja áttekinteni és kategorizálni költéseit.

Ezen az új csatornán keresztül vállalati ügyfeleink is gyorsan tudnak naprakész információkat lekérdezni a banki rendszerből így egyszerűbben integrálhatják pénzügyi menedzsmentjüket a vállalat irányítási rendszerükbe.

Biztonságos a nyitott bankolás?

Egyetlen harmadik fél sem férhet hozzá az ügyfél fizetési számlájához az ügyfél kifejezett, erre vonatkozó hozzájárulása nélkül, továbbá az esetleges hozzájárulást az ügyfélnek legalább 3 havonta meg is kell újítania.

Emellett minden harmadik félnek rendelkeznie kell a saját országának szabályzó hatásága által kiadott tanúsítványával, ami feljogosítja a nyílt bankolási szolgáltatásokra.

Hogyan tudom igénybe venni a harmadik felek szolgáltatásait?

Amikor egy külső szolgáltatón keresztül hozzáférés kezdeményezés történik, a hozzáférést az Erste Bank Hungary engedélyező képernyőjén kell jóváhagyni. A jóváhagyáshoz itt kell megadni az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatás (továbbiakban NetBank) azonosítót és a jelszót, annak érdekében, hogy a hozzáférés engedélyezésre kerüljön. Fontos, hogy ebben az esetben az engedélyezéssel nem a NetBankba lép be az ügyfél, hanem a harmadik felen keresztül történő számlahozzáférést engedélyezi. A NetBank felületen az ügyfélnek bármikor lehetősége lesz a számláihoz tartozó beállítások módosítására (engedélyezés/tiltás).