Hiszünk a nyitott bankolásban!
Megnyitottuk a web interfészünket (API) melyen keresztül a lakossági, mikró és nagyvállalati ügyfeleink számára biztosítunk lehetőséget arra, hogy harmadik felek által nyújtott mobil és internetes alkalmazásokat használjanak számláik kezelésére, vagy pénzügyi és számviteli szolgáltatásokat nyújtsanak saját ügyfeleiknek.
Kik a harmadik felek és hogyan működnek?
A harmadik felek az internetes vagy mobil szolgáltatásokat nyújtó partnerek.
A harmadik felek szolgáltatásain keresztül az ügyfelek hozzáférhetnek fizetési számlájukhoz. Ez mindig kizárólag az ügyfél kifejezett hozzájárulásával történhet meg, ezzel igazolva, hogy az ügyfél tisztában van azzal, hogy a hozzájárulásával a külső szolgáltatón keresztül hozzáférést biztosít bizonyos banki adataihoz (pl.: számla lista, számla egyenleg, számla tranzakció történet, stb).
Mit nyújt a nyitott bankolás az ügyfeleknek?
Elsősorban új lehetőségeket és rugalmasságot a pénzügyeik kezelésében.
A nyitott bankolás segítségével lakossági ügyfeleink számára elérhetővé válhatnak olyan szolgáltatások, melyek használatával egy helyen tudja kezelni minden számláját - egyszerűen, akár vizuálisan tudja áttekinteni és kategorizálni költéseit.
Ezen az új csatornán keresztül vállalati ügyfeleink is gyorsan tudnak naprakész információkat lekérdezni a banki rendszerből így egyszerűbben integrálhatják pénzügyi menedzsmentjüket a vállalat irányítási rendszerükbe.
Biztonságos a nyitott bankolás?
Egyetlen harmadik fél sem férhet hozzá az ügyfél fizetési számlájához az ügyfél kifejezett, erre vonatkozó hozzájárulása nélkül, továbbá az esetleges hozzájárulást az ügyfélnek legalább 3 havonta meg is kell újítania.
Emellett minden harmadik félnek rendelkeznie kell a saját országának szabályzó hatásága által kiadott tanúsítványával, ami feljogosítja a nyílt bankolási szolgáltatásokra.
Hogyan tudom igénybe venni a harmadik felek szolgáltatásait?
Amikor egy külső szolgáltatón keresztül hozzáférés kezdeményezés történik, a hozzáférést az Erste Bank Hungary engedélyező képernyőjén kell jóváhagyni. A jóváhagyáshoz itt kell megadni az internetbanki azonosítót és a jelszót, annak érdekében, hogy a hozzáférés engedélyezésre kerüljön. Fontos, hogy ebben az esetben az engedélyezéssel nem az internetbankba lép be az ügyfél, hanem a harmadik felen keresztül történő számlahozzáférést engedélyezi. Az internetbanki felületen az ügyfélnek bármikor lehetősége lesz a számláihoz tartozó beállítások módosítására (engedélyezés/tiltás).