2014 06 MÁRC.
Növekedési pályára áll az Erste

A megalapozott fejlődés irányába indult el az Erste Bank Hungary Zrt., amely a tervezettnek megfelelő eredménnyel zárta a 2013-as évet. A bank mind a lakossági hitelezésben, mind pedig a lakossági megtakarítások terén növelni tudta piaci részesedését. A jövőben tovább folyik az új üzleti modell megvalósítása, amelynek célja a fiókhálózat megújítása, új elektronikus banki szolgáltatások bevezetése, valamint a hitelezés további növelése a lakossági és a vállalati ügyfélkörben

Jelasity Radován, az Erste Bank Hungary Zrt. elnök-vezérigazgatója az eredményekkel kapcsolatban elmondta: a rendkívül nehéz körülmények ellenére 2013-ban a bank üzleti eredménye a várakozásoknak és a realitásoknak megfelelően alakult.A bankcsoport előzetes, konszolidált, nem auditált gyorsjelentése szerint a működési eredmény 79,7 milliárd forintot tett ki. 2013-ban is folytatódott az a már két éve tartó folyamat, melynek során a bank növelte díjbevételeinek arányát változatlan működési költségek mellett, a nem teljesítő hitelek állományát pedig jelentősen csökkentette. A bank adózás utáni eredménye -24,9 milliárd forint lett. Az eredményre elsősorban a kiemelkedően magas adóterhelés és a kockázati költségek magas szintje gyakorolt negatív hatást.

Az MNB Növekedési Hitelprogram segítségével a vállalati üzletág tavaly ismét növekedési pályára lépett. Ennek keretében 55 milliárd forint került kihelyezésre. Az új lakossági hitelkihelyezések területén tavaly megduplázta részesedését az Erste Bank. A bank lakossági hitelpiaci részesedése 2013 végén 15,5 százalék volt. A lakossági megtakarítások területén az Este Bank részesedése 10,8 százalékra nőtt. A befektetési jegyek piacán 2013-ban a bankcsoport egy hellyel előrelépve a második helyet szerezte meg 16,8 százalékos részesedésével. Az értékesített hitelkártyák száma a szűkülő piacon az év utolsó hónapjaiban megháromszorozódott az év első feléhez képest, az elsődlegesen Erstés banki kapcsolattal rendelkező ügyfelek száma pedig 8 százalékkal nőtt.

Harmati László, a bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese a lakossági stratégiájával kapcsolatban kiemelte: a pénzintézet megújítása teljes lendülettel folyik. A bank stabil alapokkal rendelkezik ahhoz, hogy sikeres legyen. Az Erste Bank a fiók-, illetve ATM hálózatát tekintve a harmadik legnagyobb pénzügyi szolgáltatóként egyszerűbb termékskálával és ügyfélszegmens alapú kínálattal lép a piacra, miközben kiemelt figyelmet szentel a prémium, illetve privátbanki ügyfélkörnek és a mikrovállalkozásoknak is. A vezérigazgató-helyettes elmondta, hogy kevés olyan pénzintézet van ma Magyarországon, amelyik a pénzügyi szolgáltatások teljes skáláját nyújtani tudja ügyfelei részére, a mindennapi banki szolgáltatásoktól kezdve a lakás-takarékpénztári megtakarításokon át a biztosításokig.

A bank kiemelten fontos célja, hogy értékesítési csatornáinak (fiókhálózat, elektronikus csatornák) és a kiszolgálás minőségének folyamatos fejlesztésével a lehető legmagasabb szintű szolgáltatást nyújtsa ügyfeleinek.

A megújulás jegyében ‒ arculatváltással összekötve ‒ a bank a mindennapi pénzügyeket megkönnyítő innovatív, egyszerű és személyre szabott szolgáltatásokat kínál ügyfeleinek. Jó példa erre, hogy a közelmúltban egyszerűsítették a számlavezetési szolgáltatást, így a bonyolult számlatípusok helyett mindössze egyetlen alaptermék - az EgySzámla - áll az ügyfelek rendelkezésére, mely személyre szabható a bankolási szokásokhoz igazodóan.

Stratégiai terület a bank számára a hitelezés, ahol a tavalyi év során jelentős átalakítások történtek. Újraindult az együttműködés a hitelközvetítőkkel, a hitelezési folyamat egyszerűsítések eredményeként pedig jelentősen csökkentek az átfutási idők.

A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta: az Erste Bank kiemelt célja, hogy az elektronikus banki szolgáltatások terén középtávon piacvezetővé váljon és az egyik leginnovatívabb piaci szereplőként legyen ismert Magyarországon. Ennek első lépéseként a hazai piacon elsőként, a napokban indította el a MobilePay névre keresztelt kényelmes és gyors ügyintézést biztosító innovatív mobilfizetési szolgáltatását, valamint 2013-ban új NetBank rendszert vezetett be.