Kedves Ügyfeleink!
Az online vásárlások növekvő számával jelentősen megnőtt az olyan adathalász kísérletek száma, melyek próbálják megszerezni az online vásárlók adatait, közöttük a bankkártyájuk adatait.
Adathalász tevékenységről akkor beszélhetünk, amikor egy internetes csaló oldal egy cég nevében, megpróbálja illetéktelenül megszerezni az Ügyfelek adatait, például banki azonosítót, jelszót, bankkártyaszámot és lejáratot.
Az adatok megszerzése történhet weboldalon, e-mailen vagy telefonon keresztül.
A csalók e-mailt küldenek vagy telefonálnak egy cég nevében (például valamely közműszolgáltató, telefon szolgáltató, pénzintézet), melyben különböző indokokra hivatkozással (például felhívás adategyeztetésre / biztonsági okokból zárolták a netbankját / kérjük, jelentkezzen be a feloldáshoz) kérik az Ügyfelet, hogy használják a megküldött linket (ami valójában az adathalász weboldalra mutat) és ott adják meg a kért
adatokat.
Gyakran nyereményekkel is kecsegtetnek, melyek mögött természetesen sem hivatalos megkeresés, sem valós szándék nem áll.
Amennyiben mégis ilyen jellegű megkeresést kapna az Erste Bank Hungary Zrt. nevében, ezen megkeresések nem Bankunktól származnak és Önt valószínűleg csalók próbálják megtéveszteni!
Hogyan ismerhetjük fel az adathalász e-maileket:
- ellenőrizzük a feladó email címét, amely sok esetben nem fog megegyezni a szolgáltatóéval, de elképzelhető, hogy tartalmazni fogja a cég nevét,
- ellenőrizzük a céglogót, cég nevét, illetve címét, mely adatok általában nem egyeznek meg a valós cég adatokkal,
- hibás magyar nyelvtani megfogalmazás, az e-mail idegen nyelvű szavakat is tartalmaz,
- minden esetben ellenőrizzük az e-mailben megküldött linket, milyen oldalra mutat.
Hogyan ismerhető fel a hamis/megtévesztő weboldal:
- a weboldal címsorában a biztonságos https:\\ kapcsolat helyett http:// kapcsolat szerepel,
- nem található a biztonságos kapcsolatot jelző „zöld lakat” ikon a weboldal URL linkje előtt, vagy a címsor nem zöld színben jelenik meg,
- a megszokottól eltérő képernyőelem, beviteli mező jelenik meg,
- a címsorban szereplő elérés nem egyezik meg a szolgáltató hivatalos elérésének címével.
Ha telefonos megkeresés alkalmával gyanakszunk rá, hogy a hívó csalárd céllal telefonálhat, úgy hívjuk fel az adott szolgáltató ügyfélszolgálatát és győződjünk meg a megkeresés valódiságáról.
A bank semmilyen célból nem kér e-mailben vagy SMS-ben ügyféladatot. Fontos, hogy semmilyen körülmények között ne adja ki személyes adatait, azonosítóit, jelszavait, PIN kódját, kártyaszámát, és ahhoz tartozó lejáratot, valamint a CVV2/CVC2 – a kártya hátoldalán található három jegyű kódot.
Kérjük, mindig legyen körültekintő pénzügyeinek online ügyintézése során. Amennyiben Ön bármilyen szokatlan e-mailt kap a Bank nevében, illetve fennáll a veszélye, hogy adathalász tevékenység áldozatává vált, kérjük, haladéktalanul jelezze ezt az abuse@erstebank.hu címen vagy az Erste TeleBank vonalán a +36 1 298 0222 telefonszámon!