Fokozottan figyeljen a következőkre:

  • Ne adja ki a teljes kártyaszámát!
  • Ne adja ki a bankkártya számának középső részét!
  • Ne adja ki a bankkártya lejárati idejét!
  • Ne adja ki a bankkártya (a kártyája hátoldalán található) kódját!
  • Ne adja ki az elektronikus csatorna jelszavát és azonosítóját egyszerre!
  • Ne engedjen telepíteni semmilyen alkalmazást mobileszközére vagy számítógépére!
  • Ne adja ki a tranzakcióhoz tartozó SMS megerősítő kódot!
  • Mindig ellenőrizze a kedvezményezettet, ne hagyja jóvá automatikusan a tranzakciókat a mobiltelefonján megjelenő jóváhagyási kérésre!

 

 

Milyen hamis ügyekben telefonálhatnak a csalók?

  • Gyanús tranzakció miatt tiltották kártyáját
  • Belső csalókra hívják fel a figyelmet
  • Kecsegtetően jó befektetési tanáccsal szolgálnak
  • Több esetben az egyenlegre kérdeznek rá, hogy felmérjék, mekkora összeget tudnának megszerezni.

 

 

Hogyan ismerheti fel, hogy csalóval beszél?

  • A magyar bankok munkatársai nem kapcsolják át Önt egy gombnyomásra egy másik bank kollégájához további ügyintézésre.
  • A csalók szinte minden esetben kérnek valamilyen távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítését (pl.: AnyDesk, Teamviewer stb.), bankkártya limit emelését, az elérhető egyenleg egy másik számlára történő utalását vagy megerősítő kódok, azonosítók megadását.

 

 

Ha a fenti adatok megadására kérik, szakítsa meg a hívást, és hívja az Erste TeleBankot!

+36 1 298 0222

 

Mi soha nem kérjük el a bankkártyára vonatkozó összes adatot, az elektronikus csatorna jelszavát és azonosítóját egyszerre (vagy csak a jelszavát), és nem kérjük távoli elérést biztosító program vagy konkrétan megnevezett vírusellenőrző alkalmazás telepítését.

Kérjük, hogy fokozottan ügyeljen a banki adataira!