A csalók új módszerrel próbálják megtéveszteni a banki ügyfeleket. Online piactéren meghirdetett tárgyra jelentkeznek, és arra kérik a hirdetőket, hogy egy weboldalon adják meg a szállításhoz szükséges adatokat.
Online piactereken vásárlónak adják ki magukat a csalók. Ezzel az új módszerrel az eladók meghirdetett tárgyaira jelentkeznek:
- vagy a szállításhoz szükséges adatokat kérik egy weboldal segítségével,
- vagy csak annyit közölnek, hogy a szállítás költségének rendezését egy weboldalon keresztül lehet ellenőrizni vagy igényelni .
Ám ez a weboldal a legtöbb esetben egy adathalász oldal, amely egy csomagok küldésével foglalkozó cég oldalát lemásolva kér információkat.
A kitöltést követően egy bankválasztós oldal jelenik meg, ahol a csalók egy újabb adathalász oldalon kérik a netbanki adatokat majd ezen adatokkal George Appot próbálnak regisztráltatni.
Ezek az oldalalak nem az Erste Bank hivatalos weboldalára vagy netbanki megoldására mutatnak, hanem adathalász oldalra.
Mire figyelj?
- Olvasd el, hogy pontosan mire vonatkozik az SMS-ben kapott kód! A csalók a George App regisztrációhoz szükséges kódot próbálják megszerezni, ezért se a belépéshez, se a regisztrációhoz szükséges kódot ne add ki nekik!
- Mindig érdemes tehát megnézni a banktól érkező, egyedi kódot tartalmazó üzenet tartalmát, hogy arra a műveletre adjunk engedélyt, amit valóban el szeretnénk végezni.
- Ne tévesszen meg, hogy több esetben is magyar nyelven érkezik az SMS üzenet! A szövegezést általában valamilyen fordító alkalmazással készítik, ezért a nyelvezete legtöbb esetben magyartalan, pl. „készpénzben fizessen” helyett „készpénzben adja át a pénzét”.
- Mindig ellenőrizd a böngésző címsávjában, hogy a bank weboldalának címe pontosan szerepeljen!
- Mindig közvetlenül a böngészőbe írd be a bank címét, mikor felkeresed a George Webet! (www.erstebank.hu Online bankolás menüpontja)
Ha csalás áldozata lettél, haladéktalanul jelezd nekünk a +36 1 302 5885-ös telefonszámon!
Figyelj banki adataid biztonságára!