A csalók új módszerrel próbálják megtéveszteni a banki ügyfeleket. Futárszolgálat nevében küldenek SMS-t, melyben azt állítják, hogy a rendelt csomag kézbesítése nem sikerült.

A csalók az ünnepi időszakban megemelkedett csomagrendeléseket kihasználva külföldi és magyar telefonszámokról küldenek SMS-t arról, hogy egy megrendelt csomag kiszállítása különböző okok miatt nem sikerült. Az SMS-ben szereplő linkre kattintva azonban kérhető a megismételt kiszállítás.

  • Ehhez általában egy pár száz forintos összeg kifizetésére van szükség.
  • És meg kell adni a bankkártya adatokat.

Sajnos ez a weboldal a legtöbb esetben egy adathalász oldal, amely egy csomagok küldésével foglalkozó cég oldalát lemásolva kér információkat és bankkártya adatokat. A kártyaadatok megadása után teljesen más összegben olyan tranzakciókat hajtanak végre, amelyre nem adtunk engedélyt.

Mire figyelj?

  • Olvasd el pontosan az SMS-t! Ne tévesszen meg, hogy több esetben is magyar nyelven érkezik az üzenet! A szövegezést általában valamilyen fordító alkalmazással készítik, ezért a nyelvezete legtöbb esetben magyartalan.
  • Mindig érdemes ellenőrizni, hogy a link (URL) valóban a csomagküldő szolgálat hivatalos címére mutat.
  • Fogj gyanút, ha az URL-címben a https helyett csak a http szerepel, ugyanis ilyen esetben az oldal nem rendelkezik tanúsítvánnyal.
  • Mindig olvasd el, hogy milyen tranzakciót hagysz jóvá, milyen összegben és milyen kereskedő részére!

Az ünnepek közeledtével rengetegen vásárolnak az online webshopokról, így a csomagküldő szolgáltatók nevében elkövetett csalási kísérletek növekedhetnek. 

Ha csalás áldozata lettél, haladéktalanul jelezd nekünk a +36 1 302 5885-ös telefonszámon!

Figyelj banki adataid biztonságára!