A csalók új módszerrel próbálják megtéveszteni a banki ügyfeleket. Futárszolgálat nevében küldenek SMS-t, melyben azt állítják, hogy a rendelt csomag kézbesítése nem sikerült.
A csalók az ünnepi időszakban megemelkedett csomagrendeléseket kihasználva külföldi és magyar telefonszámokról küldenek SMS-t arról, hogy egy megrendelt csomag kiszállítása különböző okok miatt nem sikerült. Az SMS-ben szereplő linkre kattintva azonban kérhető a megismételt kiszállítás.
- Ehhez általában egy pár száz forintos összeg kifizetésére van szükség.
- És meg kell adni a bankkártya adatokat.
Sajnos ez a weboldal a legtöbb esetben egy adathalász oldal, amely egy csomagok küldésével foglalkozó cég oldalát lemásolva kér információkat és bankkártya adatokat. A kártyaadatok megadása után teljesen más összegben olyan tranzakciókat hajtanak végre, amelyre nem adtunk engedélyt.
Mire figyelj?
- Olvasd el pontosan az SMS-t! Ne tévesszen meg, hogy több esetben is magyar nyelven érkezik az üzenet! A szövegezést általában valamilyen fordító alkalmazással készítik, ezért a nyelvezete legtöbb esetben magyartalan.
- Mindig érdemes ellenőrizni, hogy a link (URL) valóban a csomagküldő szolgálat hivatalos címére mutat.
- Fogj gyanút, ha az URL-címben a https helyett csak a http szerepel, ugyanis ilyen esetben az oldal nem rendelkezik tanúsítvánnyal.
- Mindig olvasd el, hogy milyen tranzakciót hagysz jóvá, milyen összegben és milyen kereskedő részére!
Az ünnepek közeledtével rengetegen vásárolnak az online webshopokról, így a csomagküldő szolgáltatók nevében elkövetett csalási kísérletek növekedhetnek.