Fizetési késedelem következményeire vonatkozó tájékoztatás

Általános tájékoztató

A kölcsön- és/vagy hitelszerződés (a továbbiakban együtt: szerződés) aláírásával ügyfeleinkkel szerződéses jogviszony jön létre. A szerződés teljesítése kapcsán:

  • a Bank az Ügyfél számára vállalja a szerződés szerinti kölcsön folyósítását és/vagy hitel rendelkezésre tartását.
  • az Ügyfél pedig vállalja a kölcsön/hitel összeg szerződés szerinti visszafizetését.

Ha ügyfeleink bármilyen okból nem tudnak eleget tenni vállalásuknak az szerződésszegésnek minősül és komoly következményekkel jár. Ezért kérjük fizetési nehézséget azonnal, lehetőség szerint a fizetési késedelmet megelőzően jelezze bankfiókjainkban vagy a +36 1 298 0225-ös telefonszámunkon. Fontos, hogy a fizetési késedelme alatti időszakban folyamatosan kapcsolatban maradjon kollégáinkkal, akik a Bankunk által kidolgozott megoldási lehetőségekről folyamatosan tájékoztatni tudják. Megoldási lehetőségeink termékenként és követeléskezelési szakaszonként változhatnak!

Lakossági ügyfeleink átmeneti és tartós fizetési nehézségének megoldására kidolgozott lehetőségeiről tájékozódjon honlapunkon: Mentőcsomagok

Lízingszerződések igénybevehető szerződésmódosítási lehetőségeiről tájékozódjon honlapunkon: Lízing szerződésmódosítások

Pénzügyi kérdésekkel, panaszokkal, adósságrendezéssel kapcsolatosan díjmentes fogyasztóvédelmi tanácsadást, segítségnyújtást kaphat a Magyar Nemzeti Bank által létrehozott, Budapesten és a megyeszékhelyeken működő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat független szakembereitől is. Pénzügyi Navigátor Tanácsadói Irodahálózat (erstebank.hu). A Magyar Nemzeti Bank fizetési nehézség esetére vonatkozó tájékoztató anyagait itt érheti el: Fogyasztóvédelmi tájékoztatások (erstebank.hu)

Bankunk minden esetben igyekszik a jogszabályok, a Magatartási Kódex, a felügyeleti ajánlások, illetve a kölcsönös együttműködés elve alapján eljárni a követeléskezelés során, amennyiben ennek ellenére jogait sértő intézkedést tapasztal, panaszt tehet a jogsértő eljárás kapcsán. A panasz megtételére és elbírálására vonatkozó információkat az alábbi linken találja: Panaszkezelés (erstebank.hu)

A kölcsön- és/vagy hitelszerződés (a továbbiakban együtt: szerződés) aláírásával ügyfeleinkkel szerződéses jogviszony jön létre. A szerződés teljesítése kapcsán:

  • a Bank az Ügyfél számára vállalja a szerződés szerinti kölcsön folyósítását és/vagy hitel rendelkezésre tartását.
  • az Ügyfél pedig vállalja a kölcsön/hitel összeg szerződés szerinti visszafizetését.

Ha ügyfeleink bármilyen okból nem tudnak eleget tenni vállalásuknak az szerződésszegésnek minősül és komoly következményekkel jár. Ezért kérjük fizetési nehézséget azonnal, lehetőség szerint a fizetési késedelmet megelőzően jelezze bankfiókjainkban vagy a +36 1 298 0225-ös telefonszámunkon. Fontos, hogy a fizetési késedelme alatti időszakban folyamatosan kapcsolatban maradjon kollégáinkkal, akik a Bankunk által kidolgozott megoldási lehetőségekről folyamatosan tájékoztatni tudják. Megoldási lehetőségeink termékenként és követeléskezelési szakaszonként változhatnak!

Lakossági ügyfeleink átmeneti és tartós fizetési nehézségének megoldására kidolgozott lehetőségeiről tájékozódjon honlapunkon: Mentőcsomagok

Lízingszerződések igénybevehető szerződésmódosítási lehetőségeiről tájékozódjon honlapunkon: Lízing szerződésmódosítások

Pénzügyi kérdésekkel, panaszokkal, adósságrendezéssel kapcsolatosan díjmentes fogyasztóvédelmi tanácsadást, segítségnyújtást kaphat a Magyar Nemzeti Bank által létrehozott, Budapesten és a megyeszékhelyeken működő Pénzügyi Navigátor Tanácsadó Irodahálózat független szakembereitől is. Pénzügyi Navigátor Tanácsadói Irodahálózat (erstebank.hu). A Magyar Nemzeti Bank fizetési nehézség esetére vonatkozó tájékoztató anyagait itt érheti el: Fogyasztóvédelmi tájékoztatások (erstebank.hu)

Bankunk minden esetben igyekszik a jogszabályok, a Magatartási Kódex, a felügyeleti ajánlások, illetve a kölcsönös együttműködés elve alapján eljárni a követeléskezelés során, amennyiben ennek ellenére jogait sértő intézkedést tapasztal, panaszt tehet a jogsértő eljárás kapcsán. A panasz megtételére és elbírálására vonatkozó információkat az alábbi linken találja: Panaszkezelés (erstebank.hu)

Mire figyeljen, mi a teendője?

  • Elérhetőségi adatainak (telefonszám, állandó lakcím és levelezési cím, e-mail cím) változását mindenképpen jelezze a Banknak.
  • A késedelem első szakaszában nagyon fontos, hogy a Bankkal felvegye a kapcsolatot és minél hamarabb megtaláljuk a legmegfelelőbb megoldást a tartozás rendezésére.
  • Lakossági ügyfeleink átmeneti vagy tartós fizetési nehézsége esetén vagyoni és jövedelmi helyzetének feltárása érdekében kollégáink erre irányuló kérdéseire szíveskedjen válaszolni telefonos, személyes vagy írásbeli megkeresésnél.
  • Használja a George Web felületét, ahol el tudja érni tájékoztató leveleinket. A leveleket a Profilkép mellett található „Üzenetek” ikonra kattintva a Kommunikációs Központon belül elérhető Digitális tárhelyen az Archivált dokumentumok és igénylések fül alatt tudja megtekinteni és letölteni.

Fontos tudnivalók