Panaszkezelés

Hasznos információk

Jogorvoslati lehetőségei

Mit tehet, ha nem kapta meg vagy nem fogadja el válaszunkat?

Szerződéssel (létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel) kapcsolatos panaszával fordulhat a Pénzügyi Békéltető Testülethez (továbbiakban: PBT) mint az MNB által működtetett szakmailag független testülethez vagy bírósághoz.

A PBT-nél nem tettünk általános alávetési nyilatkozatot, amely azt jelentené, hogy a testület döntését kötelezően el kell fogadnunk. Ha az ön által érvényesíteni kívánt igény összege meghaladja a 2.000.000 forintot, a PBT ajánlást hozhat.

Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panasz esetén a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjánál indíthat fogyasztóvédelmi eljárást.

Az eljárások kezdeményezéséhez szükséges formanyomtatványok elérhetőek az MNB honlapján.

Továbbá a formanyomtatványokat kérésére díjmentesen rendelkezésre bocsátjuk bármely elérhetőségünkön.

Szerződéshez kapcsolódó egyedi jogvita esetén Bírósági keresettel a területileg illetékes bírósághoz tud fordulni.

Online kötött szerződésekkel kapcsolatban az Online Vitarendezési Platformon keresztül kérhet segítséget.

Felügyeleti szervek elérhetőségei:

Pénzügyi Békéltető Testület (PBT)

Magyar Nemzeti Bank (MNB)

  • levelezési cím: Magyar Nemzeti Bank 1534 BKKP Pf. 777.
  • személyesen: MNB ügyfélszolgálatán (1122 Budapest, Krisztina krt. 6.) vagy bármely Kormányablakban
  • telefon: 06 80 203 776, fax: 06 1 489 9102
  • e-mail cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
  • honlap: www.mnb.hu/fogyasztovedelem