Jogorvoslati lehetőségei
Mit tehet, ha nem kapta meg vagy nem fogadja el válaszunkat?
Szerződéssel (létrejöttével, érvényességével, joghatásaival és megszűnésével, továbbá szerződésszegéssel) kapcsolatos panaszával fordulhat a Pénzügyi Békéltető Testülethez (továbbiakban: PBT) mint az MNB által működtetett szakmailag független testülethez vagy bírósághoz.
A PBT-nél nem tettünk általános alávetési nyilatkozatot, amely azt jelentené, hogy a testület döntését kötelezően el kell fogadnunk. Ha az ön által érvényesíteni kívánt igény összege meghaladja az 1 000 000 forintot, a PBT ajánlást hozhat.
Fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panasz esetén a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Fogyasztóvédelmi Központjánál indíthat fogyasztóvédelmi eljárást.
Az eljárások kezdeményezéséhez szükséges formanyomtatványok elérhetőek az MNB honlapján.
Továbbá a formanyomtatványokat kérésére díjmentesen rendelkezésre bocsátjuk bármely elérhetőségünkön.
Szerződéshez kapcsolódó egyedi jogvita esetén Bírósági keresettel a területileg illetékes bírósághoz tud fordulni.
Online kötött szerződésekkel kapcsolatban az Online Vitarendezési Platformon keresztül kérhet segítséget.
Felügyeleti szervek elérhetőségei:
Pénzügyi Békéltető Testület (PBT)
- levelezési cím: Pénzügyi Békéltető Testület 1525 Budapest Pf. 172.
- telefon: 06 80 203 776
- e-mail cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
- honlap: https://www.mnb.hu/bekeltetes/
Magyar Nemzeti Bank (MNB)
- levelezési cím: Magyar Nemzeti Bank 1534 BKKP Pf. 777.
- személyesen: MNB ügyfélszolgálatán (1122 Budapest, Krisztina krt. 6.) vagy bármely Kormányablakban
- telefon: 06 80 203 776, fax: 06 1 489 9102
- e-mail cím: ugyfelszolgalat@mnb.hu
- honlap: www.mnb.hu/fogyasztovedelem