Az Erste megkötötte első Minősített Vállalati Hitel szerződését. Az MNB szeptembertől elindult programjához a bank augusztusban már csatlakozott. A kedvező feltételű kölcsönről szóló megállapodást Varga Mihály jegybankelnök jelenlétében írhatták alá a felek. Az első MVH-hitelt az Ostorosbor Zrt. veszi fel: kapacitásbővítést és a borászat fenntarthatóbb működését szolgáló beruházást valósítanak meg a segítségével. 

„A gyors és hatékony hitelbírálat, a kedvező – de piaci alapú – kamatszint és a megfelelő korlátok közé szorított folyósítási díjak egyaránt feltételei a Magyar Nemzeti Bank (MNB) Minősített Vállalati Hitelprogramjának (MVH). Az Erste nem először bizonyítja, hogy ügyfelei igényeihez alkalmazkodva gyorsan képes reagálni a piaci változásokra, és az elérhető legjobb konstrukciókkal képes segíteni őket a fejlődésben” – mondta Jelasity Radován, a bank elnök-vezérigazgatója. 

Az Ersténél az első hét hónapban 86 százalékkal nőtt a kkv-szektornak folyósított új hitelek állománya. Ez részben az elmúlt év visszafogott teljesítményének és az inflációs környezet miatt növekvő forgóeszköz-finanszírozási igénynek is a következménye, ugyanakkor már megjelenik benne a beruházások iránti kereslet növekedése is. Ezt mutatja, hogy a kkv-hitelek állománya július végén már 5 százalékkal magasabb volt az Ersténél a tavalyinál. „Habár a magyar vállalatok beruházásainak nem a hitelkamatok szintje a fő gátja, az MVH keretén belül nyújtott kölcsönökkel a bankszektor is bizonyítja, hogy elemi érdeke a gazdasági növekedés felgyorsulása” – hangsúlyozta az Erste elnök-vezérigazgatója.

Az egri borvidék piacvezető pincészete, az Ostorosbor Zrt. 400 millió forint értékű beruházást valósít meg a kedvező feltételű hitel segítségével. A fejlesztési forrás felét a KAP-ban elnyert támogatást adja, 50 millió forint az önerő, míg a cég most 150 millió forintos MVH-hitelt vesz fel. A fejlesztés legnagyobb részét a kapacitás-bővítés teszi ki: új erjesztő tartályokat telepítenek és növelik a raktárkapacitást is. A beruházás egy másik része a fenntarthatóságot szolgálja: a fűtéskorszerűsítés mellett új gázkazánt szereznek be, fejlesztik az épületek szigetelését is, ezzel növelve a cég energiahatékonyságát. 

„A fenntarthatóság egyre fontosabb kérdés minden vállalkozás számára, és kiemelt jelentőséggel bír kereskedelmi partnereiknél is” – emelte ki Soltész Gergő, az Ostoros Családi Pincészet elnök-igazgatója. Szerinte az, hogy a gondokkal küzdő ágazatban ők növekedni tudnak elsősorban a minőségi termékeknek köszönhető: több nemzetközi nagy borversenyen nyertek aranyérmet az elmúlt időszakban. Ugyanakkor a kereskedelmi partnerek és fogyasztók igényeihez igazodó választékbővítés, az új kiszerelések megjelenése, valamint a tudatos marketingtevékenység is fontos eleme a sikernek. Ez a bővülés, piaci részesedésük emelkedése az, amire alapozva belevágnak a fejlesztésbe, és amitől nem csak további növekedést, de a hatékonyságuk javulását is várják.

 

További információ:

Erste Bank Hungary Zrt.

Marketing és PR igazgatóság

sajto@erstebank.hu